Mijn paard had dit een paar dagen geleden ook (hij is blind aan dat oog), ik kwam op stal en hij had een dik tranend oog, dus schoongemaakt met gekookt water (daarna kneep hij ook met het oog, maar dat is logisch na het schoonmaken) en niet gereden en de volgende dag was de zwellig en het tranen bijna weg, maar zat er een blauwige waas over en was het oog troebel. Dus weer een paar keer schoongemaakt en er bright eye op gedaan en de volgende dag was het wel minder, maar nog niet weg. Vandaag dus de DA langsgeweest omdat ik het toch wel eng vond i.v.m. maanblindheid en volgens hem is het een hoornvliesbeschadeging (daar komt die waas dus ook door), waarschijnlijk heeft hij het dus gewoon gestoten. Ik heb er nu druppeltjes voor (omdat hij niks kan zien aan die kant laat hij het niet meer schoonmaken) en ik hou hem dag en nacht een vliegennetje om i.v.m. insecten die op het vocht afkomen en het 1000 keer erger kunnen maken. Moet er drie keer per dag een druppeltje in laten vallen voor ongeveer 5 dagen lang en dan moet het weg zijn (weet ff niet hoe het spul heet, kijk k morgen wel naar). Als k jou was zou k niet te lang wachten met een DA raadplegen met die waas over het oog want het zou bijv ook maanblindheid kunnen zijn.