Vervellen in kootholtes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vervellen in kootholtes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:23

In de kootholtes van mn paard zitten losse velletjes, ik heb geen idee wat het is, moet ik me er zorgen over maken en wat kanik het beste doen?

Ik weet 100% zeker dat het geen mok of schimmel is

nivonne1995

Re: Vervellen in kootholtes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:46

waarschijlijk als ik het zo hoor is hij/zij daar verbrand geweest en gaat de huid vervellen heeft je paard witte benen?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:55

dat was ook mijn eerste gedachte.
Mijn merrie heeft witte ballen aan de achterbenen. Die worden iedere ochtend met anti zonnebrand ingesmeerd. Anders weet ik zeker dat ze verbranden. We hebben een haflinger op stal die haar neus is echt mega verbrand

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:28

waarschijnlijk verbrand, sokken laten groeien en niet meer afknippen ,mijn pony verbrande ook steeds, sinds ik zijn sokken laat groeien niet meer..

insmeren met een zonnebrand creme met een hoge factor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:30

Een neus kan wel verbranden, maar witte kootholtes? Heb je ze helemaal kaal geschoren? want anders denk ik toch echt aan mok.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:30

Zou van het verbranden of irritatie kunnen komen (net wat hierboven staat). Gewoon even in de gaten houden en geen zorgen maken. Als het van de zon is evt hoge factor waterproof. Of evt. wat leem erop smeren ter bescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:07

Hij heeft 2 witte sokjes en twee zwarte maar alle vier zijn ze zo, ze zijn niet roze en ik knip de sokken niet, ik weet echt zeker dat het geen mok is

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:47

[quote]waarschijnlijk verbrand, sokken laten groeien en niet meer afknippen ,mijn pony verbrande ook steeds, sinds ik zijn sokken laat groeien niet meer..

insmeren met een zonnebrand creme met een hoge factor.

Er zijn ook paarden die maar heel weinig sok hebben. Mijn paardje haal ik de sokken ook niet weg maar daar groeit ook bijna niks. Hoeveel sok een paard heeft is afhankelijk van het ras. Heb jij wel een arabier met mega sokken gezien????