Leverontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Leverontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 12:02

Hoi,

mijn paard heeft een leverontsteking,...

zijn er nog die dit hebben meegemaakt met hun paard/pony? Hoe lang duurde het en is ie volledig geneze?

Ben benieuwd, alle info, verhalen, opmerkingen, vragen etc zijn welkom Knipoog

Vlimmen

Re: Leverontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:04

hoe ben je hier achter gekomen??

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:18

Vlimmen schreef:
hoe ben je hier achter gekomen??

bloedonderzoek,... Knipoog

had vrijdagavond zware koliek gehad, 39° koorts,...
volgende dagen at en dronk hij amper, en was nogal 'lusteloos'
Had zaterdag enzo nog enkele spuiten antibiotica enzo gekregen, maar had maandag weer 38,8° koorts,... dus had de DA bloed genomen
hier kwam uit de bus dat ie dus een leverontsteking heeft,
dagelijks spuiten antibiotica en vitaminen, rust en dan nog een tijdlang medicatie in zijn eten tot hij weer helemaal de oude is,...

maar wou graag weten of er nog zijn die dit hebben meegemaakt met hun paardje of pony, en hoe het gegaan is enzo,...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:44

He ik bet een topic geopend mijn paard heeft nu ook een leverontsteking!
Maar hij weas alleen maar lusteloos, geen koorts geen koliek helemaal niets. Alleen kreupel maar dat had een andere oorzaak.
Die van mij krijgt nu drie weken lang een cortison injectie verhoogde dosis een maal per week en vitamine B12 poeders door zijn eten.

Gisteren begonnen met de injectie en hij voelde zich gisterenavond een beetje ziek dat wel. Ik heb verder nooit iets aan het gemerkt en hij heeft het al een tijdje.

Volgens de kliniek in haaksbergen komt het allemaal goed.
Sterkte met je paardje en beterschap.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:32

Ja zoals ik ook al bij Kafue in topic aangegeven heb. Ik ben er ook pas achter gekomen toen mijn paard kreupel werd, zomaar ineens. DA kon het niet vinden en ben toen bij Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl terecht gekomen waaruit bleek dat lever en nieren niet goed functioneerden en dus danig een spierverzuring had opgelopen, maar wel zo zwaar dat mijn paard opeens kreupel werd en dusdanig echt op 3 benen stond. Door behandeling van marijke is mijn paard volledig bovenop gekomen.