Nu al cullivetsen en allergitum van VSM?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:09

dimmelim schreef:
Homeopathische middelen gaan meestal niet goed samen met het voer, voor zover ik weet moet je tenminste een half uur voor of na de maaltijd geven. brood kan geloof ik wel.

Het lukt me niet Sefja twee keer per dag te gaan geven. Zijn er meer mensen die maar 1 keer per dag gaan geven? Welke dosis houden zij aan?

Laten we elkaar trouwens op de hoogte houden van vorderingen met dit spul en eventueel ook andere middeltjes.

ik geef kvika dus ook 1 keer per dag omdat ik ook echt niet twee keer kan komen. ik geef dan 30 druppels van allebij op een stukkie brood
( lees stukkie is ook echt een stukkie dat net alle druppeltjes erop passen)

maare.. als je goede ervaringen hebt met dat ander waarom zou je dan stoppen?? Verward

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:28

Ik denk idd dat je nu al wel kunt beginnen met die middeltjes. Een vriendin van mij heeft ook twee paarden op die middeltjes staan.
Juul (een Belg/Pool) krijgt twee maal daags 40 druppels cullivetsem En Vlavius (een Noriker (Zuid Duitse Koudbloed) krijgt twee keer daags Allegritum, omdat bij hem de Cullivetsem niet aan sloeg.
Wel was het ook bij Julius zo dat het pas het tweede jaar echt begon te werken.
En over die deken, en alleen eventueel de kap op doen, ik zou toch voor de hele deken gaan. Als ze de deken niet op hebben krijgen ze toch heel snel weer jeuk. Ik heb een jaar zonder hoofdkap gedaan en Ilonk's hele koppie was zowat kaal, geen voorpluk en zwart rond ogen en neus. Met kap is het echt super. Ze lijkt alleen op Ieoor.

Succes. En azijn, als je paarje echt zomerexceem heeft werkt het niet.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:28

kvika schreef:
maare.. als je goede ervaringen hebt met dat ander waarom zou je dan stoppen?? Verward


Ik stop niet met het andere spul (aphythom huidemulsie) maar ga het nu aanvullen met deze middeltjes in de hoop haar echt helemaal exceemvrij te krijgen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Re: wondermiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 09:37

Colinda schreef:
Hallo Visje,

Je vroeg naar een "wondermiddel"... nou, ik weet er één voor je ! Pling



Is het dit?

Afbeelding

Volgens mij komt het uit Canada Knipoog .

http://www.naturmix.net/indexeng.html

Alleen weet ik niet of het te koop is in België...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 09:40

Of anders misschien dit:

Afbeelding

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

velcote

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:50

Hoi Visje,

Yes... de eerste is het !!!!
Ik hoop dat je tot een goede keuze kunt komen... maar het lijkt me niet prettig te weten dat als je paard zó erg schuurt, om iets te gaan moeten "proberen", wat ongeveer 2 jaar (!!!) duurt voordat het goed gaat werken...
Bij mij & mijn pony ging het ook zo ongeveer als bij jou, proberen wat wel of niet aanslaat bij jouw pony... en zodoende kwam ik, bij toeval, op Velcote en ben dit dus (omstreeks maart/april) gaan geven.... Onder het motto : als het nu binnen een maand erger wordt... of echt niks helpt, kan ik alsnog wat anders gaan geven......
(met de verhalen erbij v. ja... dan ben je te laat, want dan zit je al in mei/juni...).
Haha! *LOL* haha... gelukkig heb ik nooit wat anders hoeven te geven, na ongeveer 1 maand begonnen zijn "maantjes" te groeien... en ik maar in de gaten houden : wanneer zou hij gaan beginnen met schuren... niet dus !!!!

p.s. ik weet niet of het in belgie verkrijgbaar is... maar als het een wereldwijd produkt is, zou dat wel mogelijk moeten zijn...
En anders je vader even lief aankijken of hij in Nederland eens een dierenwinkel binnen wil lopen.... Cool

Veel succes
groetjes Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 15:33

Mijn vader gaat een sin Utrecht rondkijken Lachen .
Hopelijk is het daar. Nu ja, dat het bij jouw paard helpt, wil nog niet zeggen dat het bij het mijne werkt, maar ik hoop vurig dat het werkt *LOL* .

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

velcote

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:35

Hoi,

Ik kan je meer ervaringen vertellen hoor, van meerdere mensen, dus wie weet !!!? Haha!
Het paard v. een kennisje v. mij heeft ook een "vorm" van exceem gehad, deze begon zijn staart te schuren (bovenaan) en het leek wel of zijn staart uitviel... binnen 2 wkn. had hij bovenaan een kale staartwortel & een dun zielig staartje.
Zij smeren, smeren & door het voer, en ja hoor ! Het is echt weg en zijn staart is weer volop aan het groeien !
Tevens weet ik van iemand die een hond heeft met vlooienallergie, die zich helemaal gek krabte en onder de rode bultjes zat... ook deze is er vanaf!
geloof me nou, het is écht een wondermiddel *LOL* daar vroeg je toch naar? bij deze !!! Haha!
Het werkt óók bij jouw paard !!!
En voor die fl. 44,- per flesje wordt zijn vacht in iéder geval beter/mooier !!!
Maar ook komt ie van zijn exceem af !
Groetjes Knipoog

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 21:54

ik ga zelf deze zomer voor het eerst Culivetsem gebruiken. ik heb met de DA overlecht en we hebben samen andere gevallen van zomereczeem bekeken in zijn praktijk, een aantal hadden hun beesten behandeld met alleen culivetsem en ook een aantal met culivetsem EN allergitum samen. voor zover we van hun ervaringen konden zien maakte het geen verschil of je Allergitum en Culivetsem samen gebruikt of ALLEEN Culivetsem. behalve dat het samen ruim 2x zo duur wordt.
ook zei die DA dat je pas eind maart ermee hoefde te beginnen.
tegen de jeuk en het op afstand houden van de mugjes werd Jeukstop van de sliverlinde en Horzelstop van de silverlinde aanbevolen, de Silverlinde maakt allerlei producte op basis van essentiele olien. Sanderijn weet er volgens mij veel vanaf.