Oude peesblessures en warm weer....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Oude peesblessures en warm weer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 10:57

Ik ben met Diego weer aan het opbouwen na vijf maanden gestapt te hebben (gat in zijn interroseus) en nou heb ik het idee dat het wat dikker wordt met dit warme weer. Niet extreem dik ofzo maar gewoon een hele lichte zwelling.

Een stalgenootje is ook weer aan het opbouwen en heeft hetzelfde met haar paard.

Merkt iemand dit ook en moet ik er iets aan doen? Extra koelen ofzo? En kan het eigenlijk kwaad?

Maiske

Re: Oude peesblessures en warm weer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 18:10

Niemand die een herstellende is van een peesblessure?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:43

Hier nog een peesblessure-paard (bijna helemaal hersteld) dat weer een dik been krijgt..
Zij heeft overigens 4 dikke benen als ze van stal komt (dat is gewoon van de hitte, hebben gezonde paarden ook wel last van volgens mij), maar de afgelopen dagen werden de andere 3 benen dun en bleef haar geblesseerde been dik met beweging. Hij was weer net zo dik als toen ik begon met stappen Scheve mond Dus niet eens een kleine zwelling, maar gewoon tot aan d'r hoef een dik onderbeen..
Gisteren met de hitte bijna niets gedaan, toen was hij na de beweging nog aardig dik, alleen het vocht onder de kogel verdween, d'r pees zag je niet eens lopen aan de zijkant. Vandaag weer een beetje opgepakt in de bak en toen was hij na het rijden weer bijna helemaal mooi dun.
Hoop echt dat haar been morgen niet te dik als ze van stal komt of toch in elk geval dun wordt met beweging Scheve mond

Ik doe er niet echt iets extra's mee.. Koelen zijn we sowieso nog mee bezig (lopen sinds oktober met een dik been en sinds begin februari met een vastgestelde peesblessure).. Ik koel met coolpacks en die zitten er altijd ongeveer een kwartier omheen, het heeft volgens mij niet erg veel nut om ze veel langer te laten zitten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:39

Extra voorzichtig doen, zeker als je nog in de opbouwfase zit. Vaak is het nl. zo dat het heel goed lijkt te gaan (tijdens opbouwen) en je dan weer een terugslag krijgt. Zou iig gas terugnemen en koelen. Overleg evt. even met je dierenarts

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:52

Ik ken het. Die an mij heeft een verdraaide hak gehad. Is helemaal goed genezen. Alleen ik merkte toen het weer zo warm werd. Dat er een hele bult op zat. Dus ik weer in paniek. Maar volgens de staleigenaar gebeurt dat vaker met warm weer. Die van mij heeft nu ook dikke kogels die na het lopen weer dunner zijn. EN meer paarden bij mij op stal hebben last van wat dikke benen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:54

Logica zegt mij dat dit wel kan......met dit weer hebben mensen daar ook veel last van opzwellende ledematen Knipoog en omdat bij de pees de doorbloeding natuurlijk niet (of nog niet) optimaal is......

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:41

Ik ben... eigenlijk was ook aan het opbouwen en heb hetzelfde probleem. R.a. een mediale interossus gat.

Na 7 maanden stappen mocht ik weer gaan opbouwen en was nu 2 maanden heel langzaam bezig. Hij heeft altijd al stalbenen dus was het geheel wat moeilijk te onderscheiden. Nu met het warme weer was het toch nog wat dikker. Het bleef met name ook na het stappen nog wat dikker.

Gisteren toch de DA laten komen. Hij liep op dat been regelmatig en er is een scan gemaakt. Uitslag de pees op zich is nog ok, maar de peesschede is overvuld en heeft een beschadiging. Helaas moeten we weer een flinke stap terug doen.

Bij twijfel zou ik toch de DA even bellen en overleggen.