Hier nog een peesblessure-paard (bijna helemaal hersteld) dat weer een dik been krijgt..
Zij heeft overigens 4 dikke benen als ze van stal komt (dat is gewoon van de hitte, hebben gezonde paarden ook wel last van volgens mij), maar de afgelopen dagen werden de andere 3 benen dun en bleef haar geblesseerde been dik met beweging. Hij was weer net zo dik als toen ik begon met stappen
Dus niet eens een kleine zwelling, maar gewoon tot aan d'r hoef een dik onderbeen..
Gisteren met de hitte bijna niets gedaan, toen was hij na de beweging nog aardig dik, alleen het vocht onder de kogel verdween, d'r pees zag je niet eens lopen aan de zijkant. Vandaag weer een beetje opgepakt in de bak en toen was hij na het rijden weer bijna helemaal mooi dun.
Hoop echt dat haar been morgen niet te dik als ze van stal komt of toch in elk geval dun wordt met beweging
Ik doe er niet echt iets extra's mee.. Koelen zijn we sowieso nog mee bezig (lopen sinds oktober met een dik been en sinds begin februari met een vastgestelde peesblessure).. Ik koel met coolpacks en die zitten er altijd ongeveer een kwartier omheen, het heeft volgens mij niet erg veel nut om ze veel langer te laten zitten.