Memuska heeft een bult (met foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Memuska heeft een bult (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 09:04

Zaterdag had Maykel een bult onder zijn hals wat was gaan ontsteken, en nu kon Mush toch niet achterblijven zeker Rolleyes Gisterenavond zag ik dat ze een hele bult heeft onder haar buik, tegen haar linkervoorbeen aan. Het lijkt geen beet, zit nergens een puntje in waar ze gestoken kan zijn.
De ene kant is zacht, de andere is iets harder. Ze heeft er geen last van denk ik, ik mag er aan komen zonder dat ze reageert. Wie helpt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Re: Memuska heeft een bult (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:47

er zit vast ergens hogerop een wondje, vocht van daaruit zakt naar het laagste punt dus dat word dan tussen de voorbenen.
na inenten zie je soms ook zo'n bult verschijnen maar die trekt altijd na een dag of drie weer weg..

dit is wel een hele dikke bult, ga dus op zoek naar een wondje wat ergens hogerop moet zitten. anders zou ik niet weten waar dit vandaan komt.
of het moet een heftige reactie zijn op een prik van een steekbeest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:59

Zo'n bult had Bob ook, toen ben ik beter op onderzoek gegaan en toen zat er er miniteek in die echt bijna niet te zien was, en dus ook heel moeilijk te verwijderen was. Dit was denk ik een allergische reactie, daar de bult ontzettend groot was. Ik heb uiteindelijk toch de teek eruit kunnen krijgen, maar het bleef nog 3 dagen een flinke zak tussen zijn borst.

Maar zo te zien is dit ook een allergische reactie. Even goed kijken of je niks ziet (ik heb een aantal malen de bult strak moeten "knijpen" voordat ik de teek zag)

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:08

Ik denk ook dat het naar benede zakt en het laagste punt zoekt je kan ook de dierenarts er naar laten kijken en open laten snijden zodat het vocht er uit kan komen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 14:09

Een trap lijkt me eerlijk gezegd sterk op die plaats, het zit echt onder haar buik en tussen haar benen... Moeilijk om bij te komen, tenzij ze zichzelf met een achterbeen getrapt heeft toen ze naar een vlieg oid trapte...

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 15:30

mijn pony heeft ook zo'n bult gehad (soms wel 2) die had ze dan nadat ik gerede had en het zadel eraf haalde.. die bulten waren dan ook na 2/3 dagen vaak wel verdwenen. (een singelbontje hielp daar goed tegen bij mij)

de reden waardoor ze er opeens zaten weet ik niet maar het gaat wel vanzelf weg

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:23

Ga het heel goed onderzoeken, voel eraan zoek naar iets wat op een beet kan lijken. En hou in de gaten per dar/urern of hij groter wordt. En als hij niet groter wordt.. sja ik zou er dan echt naar laten kijken .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:58

ShannaY schreef:
Zo'n bult had Bob ook, toen ben ik beter op onderzoek gegaan en toen zat er er miniteek in die echt bijna niet te zien was, en dus ook heel moeilijk te verwijderen was. Dit was denk ik een allergische reactie, daar de bult ontzettend groot was. Ik heb uiteindelijk toch de teek eruit kunnen krijgen, maar het bleef nog 3 dagen een flinke zak tussen zijn borst.

Maar zo te zien is dit ook een allergische reactie. Even goed kijken of je niks ziet (ik heb een aantal malen de bult strak moeten "knijpen" voordat ik de teek zag)

Dat had Omar dus ook!! Omar heeft alleen zo'n bult gekregen nadat ik daar een teek had verwijderd! Ik had de tekentang gebruikt en hem met kop en pootjes eruit getrokken en toen kreeg hij zo'n grote hangbult wat vocht was en een harde bobbel op de plek waar de teek had gezeten. Bij Omar heeft het zo'n 5 dagen geduurd voor de bult weg was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:03

Bij mijn paard dus ook!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:50

Mijn paard heeft dit ook eens gehad (op haar bil) waarschijnlijk door een dazen-steek. Dit is opengesneden in de kliniek, kwam een halve emmer puss uit.