dik been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eeejmie

dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:08

mijn paard heeft al een tijdje (3 weken) een dik been en het gaat maar niet weg, ik ben weer voorzichtig begonnen met rijden en ze loopt niet kreupel o.i.d.

maar het blijft dik, iemand tips om het dunner te laten worden( behalve afspuiten en snachts bandageren.

alvast bedankt

palham

Re: dik been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:20

Mijn paard had vorig jaar ook opeens een dik been en liep niet kreupel. de dierenarts heeft toen geconstateerd dat ze mijten op het been had. Als de vacht van het been, dat nu dik is, sosm los laat en je wat korstjes ziet, zou het dat kunnen zijn. Misschien praktisch dat te laten controleren. Mij dieranarts adviseerde met betadineshampoo te wassen en veel te stappen. Controleer het been ook op kleine wondjes. Het kan ook een Einschuss zijn, waarbij het paard ook niet perse kreupel moet lopen. Dan is het ook handig de dierenarts laten komen. Het zijn enkel dingen waar ik aan denki, zou zeker een expert ernaar laten kijken. Sterkte ermee

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:36

Misschien toch maar even de DA raadplegen.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:23

Ik zou er zeker een dierenarts bijhalen, en al helemaal na drie weken. Diego had ook een dik been en was er niet kreupel op was echt niets aan te merken. Ik vertrouwde het niet en ben toch naar de kliniek gegaan. En wat bleek....peesblessure.

Heb 5 maanden met hem gestapt en ben nou weer aan het opbouwen. In pezen zitten weinig zenuwen en bloedvaten daarom krijgen ze er meestal pas last van als het er al even zit en dus waarschijnlijk ook erger is geworden.

Mijn advies.... dierenarts erbij en het zekere voor het onzekere nemen. Kost wel wat geld maar als iets erger gaat worden ben je uiteindelijk alleen maar meer geld kwijt.