Er is iets met mijn shet?wat is het...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aam_mic

Er is iets met mijn shet?wat is het...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 17:28

hallo, mijn verzorgshetje heeft nog al erge last van zomereczeem, nu ging de eigenaar laatst rijden en werd ze er 2 keer afgegooit ze begon zo erg te bokke toen de eigenaar erop wou gaan zitte! dus ik had er die dag daarna even naar gekeken zag niks, als ik er op drukte begon ze me aan te vallen en te gillen en naar me te bokken. als ik aan der manen kam zit om een klit er uit te halen uit der manen of als er een dingetje in der manen zit om er uit te halen gaat ze heel erg schudden en bokken. normaal mag k er wel ff aan zitten maar nu dus echt niet meer. de eigenaar heeft nu de dierenarts gebeld maar die heeft geen tijd om te komen nu is ze een andere aan het zoeken maar ondertussen is het al bijna over, aangezien de dierenarts pas over anderhalve week kan vroegen wij ons af of jullie misschien iets wisten? want wij weten het dus echt niet! ik hoop wat te horen

Elisa2

Re: Er is iets met mijn shet?wat is het...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:58

Ik denk dat ze gewoon panisch werdt van de pijn,misch. zat het zadel op een plukje haar ofzo..je kan het insmeren met uierzalf dat verlicht de pijn wat.En voor de rest binnenzetten bij zonsopgang en zonsondergang dan is dat mugje het actiefst.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:02

aam_mic schreef:
hallo, mijn verzorgshetje heeft nog al erge last van zomereczeem, nu ging de eigenaar laatst rijden en werd ze er 2 keer afgegooit ze begon zo erg te bokke toen de eigenaar erop wou gaan zitte! dus ik had er die dag daarna even naar gekeken zag niks, als ik er op drukte begon ze me aan te vallen en te gillen en naar me te bokken. als ik aan der manen kam zit om een klit er uit te halen uit der manen of als er een dingetje in der manen zit om er uit te halen gaat ze heel erg schudden en bokken. normaal mag k er wel ff aan zitten maar nu dus echt niet meer. de eigenaar heeft nu de dierenarts gebeld maar die heeft geen tijd om te komen nu is ze een andere aan het zoeken maar ondertussen is het al bijna over, aangezien de dierenarts pas over anderhalve week kan vroegen wij ons af of jullie misschien iets wisten? want wij weten het dus echt niet! ik hoop wat te horen

Pas over anderhalve week?
Wat is dat voor dierenarts?
Komt alleen op korte termijn als er een dier ligt dood te gaan?

Ik zou een andere da bellen dan

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:03

Ik zou inderdaad ook een andere veearts bellen! Dat is geen stijl hoor.

Wat je anders tot die tijd kan doen is er 2 keer per dag teatree olie opsmeren. Dat verzacht erg goed en wij hebben ons paard daar hele seizoenen mee verzorgd. Hij schuurde af en toe nog wel wat maar als je hem tussen zonsop - en ondergang binnen houdt is het goed vol te houden.
Dat panisch worden komt me ook wel bekend voor, niet bij mijn eigen paard maar van die van kennissen, die heeft toen een keer de hele kar in elkaar gemept, zo erg dat de ijzers onder zijn hoeven uitvlogen Verward

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 14:10

bedankt voor jullie reactie, we hebben de veearts gebeld ze zou morgen komen, ik ben al blij dat hij eindelijk komt want de laatste 2 die we hadden, 1tje is nooit komen opdagen en die ander kwam nooit pas na 4 afspraken.. ik heb laatst van dat tea tree oil erop gedaan, en we hebben een vliegendenken. het is al wel wat minder geworden maar als het zadel der op ligt doet ze niks en als je er dan op leunt word ze helemaal gek! en als ik me been er over heen wil doen doet ze ook niks maar als ik er bijna op zit begint ze gelijk te bokken en te bijten! maar het scheuren word wel al minder en de wondjes zijn aan het genezen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:26

VMR -> MD