Mist schreef:Melanomen komen zoals TS zegt overal in het lichaam voor, maar aan de buitenkant zien we dat meestal bij de anus, geslachtsdelen en de mond. Het wordt (onterecht) in verband gebracht met "schimmel" zijn maar uit onderzoek blijkt dat je beter een schimmel met melanomen kunt hebben dan bv een bruine, omdat op de een of andere manier een schimmel er ouder mee wordt !
Wat ook kan is dat het paard sarcoiiden heeft, die ook overal kunnen voorkomen, maar deze groeien sneller en zijn agressief (melanomen zijn in principe goedaardig- alleen als ze op de verkeerde plek ontstaan zoals plasbuis of darmen waarbij ze een gedeelte afsluiten) dan heb je natuurlijk meer dan een "schoonheids" probleem.
helemaal eens ze kunnen overal voorkomen
het licht aan de huidskleur (niet de haarkleur) of je paard er meer kans op maakt dan gemiddeld , het is een vorm van huidkanker maar dan een goedaardige , betekend dus idd niet dat je der niet aan kan doodgaan
mijn pablo heeft er ook geen last van mensen vinden het alleen raar om te zien ...vooral op zijn koker, die heeft t in de mate waarin hij t nu heeft al sinds zijn 5e ... zegt echt niet dat hij morgen doodgaat
tegen deel miss word hij wel ergens in de dertig en gaat hij dood aan ouderdom , het kan altijd fout gaan alleen kan hij ook zijn been breken omdat hij uitglijd in de wei of een hartstilstand krijgen of ..of.,.of
maw je kunt met dit gegeven wel rekening houden met en damage control doen maarnverder zegt het weinig
het zelfde verhaal geld eigenlijk ook voor mensen
melanomen is een GOEDAARDIG (maw het vertakt niet vergroeit niet met achterliggende lichaamsdelen etc ..)voor de mens geld ook
een melanoom is goedaardig alleen als die op de verkeerde plek zit kan deze dodelijk zijn , heb zeld al 2 x melanomen weg laten halen en voor mij gold het zelfde als voor een paard , het is goedaardig maar er betaat altijd de kans dat deze kwaadaardig word
cinv.-> helaas , ik heb niet zoveel geluk als je oom , dit keer was het een kwaadaardige dus geen melanoom , die zich al via het lympfen systeem verspreid had , maar ik ben der nog wie weet word ik 80 , leef al bijna 4 jaar langer als voorspeld