Dikke, ontstoken ogen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Dikke, ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 10:06

Gisteren haalde ik mijn paard uit de wei en 1 oog zat helemaal dicht, ze kreeg m echt niet meer open. Verdrietig
Hij was zo dik van het vocht... gewoon zielig! Ach gut

Ze loopt al een tijd met haar ogen te tobben (ook 's winters) en ik heb er echt al van alles aan gedaan.. afgekoeld gekookt water deppen, traumeel ampullen, homeopatische druppels, CAF zalf maar helaas, niets van dit mocht baten.
Ze heeft ook met een vliegenkap om gestaan, maar daar werd het alleen maar erger van (ze ging rollen en er kwam stof in de kap en als het waait komt de stof in haar ogen)

Als het vanmiddag nog zo dik is laat ik de VA komen... Ja

Maar wat ik me nu afvroeg: heeft iemand dit ook met zijn/haar paard meegemaakt en wat heb je eraan gedaan?

Memuska

Re: Dikke, ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:14

Misschien heb je hier wat aan?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:21

Dank je.. die tip van die zalf had ik al gehad, dus ga ik morgen vragen aan de VA. Een masker heeft weinig zin, want als ze rolt komt er stof en zand in het masker en dat waait dan weer in haar ogen...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:10

De VA is vandaag geweest en mijn paard heeft een beschadigd hoornvlies (er zit een 'wolkje' in haar oog). Hij heeft fluoriserende druppels in haar oog gedaan en zo kon hij zien dat het niet ernstig was. Er is nu zalf in haar oog gedaan en dat moet ik de komende 1 of 2 weken doen.. daarna moet het weg zijn. Wel moet binnenkort haar traanbuis (of allebei) doorgeprikt worden want ze doen het niet naar behoren!

Gelukkig niets ernstigs maar ik ben blij dat ik de VA er even bij gehaald heb! Ja

Ik ben alleen even vergeten hoe die zalf heet... Bloos

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:43

Fijn dat de DA je zo goed kunnen helpen heeft, dan ben je weer gerust hé Lachen
Ivm dat masker: Memuska rolt er ook aan de lopende band mee, maar dat zand en stof blijft echt wel aan de buitenkant zitten hoor. Ik heb er wel eentje met héél fijne mazen, dat komt er niet door Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 19:23

Ik heb het vliegenmasker gisteren op gedaan en vanmiddag af gehaald.. ze was zo blij met me! Ja

Ik doe m niet meer op want ze gaat er zo onder zweten en daarna ontzettend schuren.. ik doe haar er echt geen plezier mee

En volgens de VA kan die beschadiging / ontsteking niet van de vliegen zijn (vliegen zitten in de ooghoeken en niet IN de ogen).

Maar het gaat nu echt super met haar ogen.. het is weliswaar nog niet over, maar ik heb goede hoop!

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:21

Vliegennetje bij een oogontsteking is niet zozeer om de vliegen weg te houden uit voorzorg, maar meer omdat vliegen worden aangetrokken door het vocht wat uit de ontstoken ogen komt en het daardoor veel erger maken. Mijn paard heeft gelukkig geen moeite met het netje, maar als ik zou moeten kiezen tussen schuurplekken of een extreem geinfecteerd oog zou k toch voor de schuurplekken gaan.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 06:03

Die vliegen rond haar ogen vallen reuze mee.. wij hebben gelukkig niet veel vliegen (helaas veel dazen). En ik ga dus niet voor de schuurplekken je hebt niet gezien hoe erg het vorig jaar was! En van die schuurplekken krijgt ze ook weer infecties... nee, geen vliegenkapje voor mijn merrie.