Dikke, ontstoken ogen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Dikke, ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 09:25

Gisteren haalde ik mijn paard uit de wei en 1 oog zat helemaal dicht, ze kreeg m echt niet meer open. Verdrietig
Hij was zo dik van het vocht... gewoon zielig! Ach gut

Ze loopt al een tijd met haar ogen te tobben (ook 's winters) en ik heb er echt al van alles aan gedaan.. afgekoeld gekookt water deppen, traumeel ampullen, homeopatische druppels, CAF zalf maar helaas, niets van dit mocht baten.
Ze heeft ook met een vliegenkap om gestaan, maar daar werd het alleen maar erger van (ze ging rollen en er kwam stof in de kap en als het waait komt de stof in haar ogen)

Als het vanmiddag nog zo dik is laat ik de VA komen...

Maar wat ik me nu afvroeg: heeft iemand dit ook met zijn/haar paard meegemaakt en wat heb je eraan gedaan?

Kenzo

Re: Dikke, ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:26

Als het zo dik is zou ik zeker een arts erbij laten komen. Als het erger wordt krijg je alleen nog maar meer ellende.

JohnnyFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:31

hallo! de oude haflinger van mijn zusje heeft het ook gehad, en we hebben er wel een va bij gehad die heeft het grondig nagekeken en schoongemaakt en we kregen een soort antibiotica voor het oog, dat moesten we er elke dag op doen toen is het vanzelf minder geworden en over gegaan. maar wat het precies was weten we nog steeds niet.

dus zeker de va bellen!!!
succes ermee!!

groetjes wendy

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:03

heb je gepm't Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 14:13

Thanx! Knipoog

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:19

ah een paardje bij ons op stal heeft dat ook aleen van het zomer. echt sielig wil er dan gewoon niet meer van eten.
maar wat ze eraan doet weet ik eigelijk niet zo.
maar ik zo er even met een dierenarts overleggen wat het beste is voor je paardje om er aan te doen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:19

ah een paardje bij ons op stal heeft dat ook aleen van het zomer. echt sielig wil er dan gewoon niet meer van eten.
maar wat ze eraan doet weet ik eigelijk niet zo.
maar ik zo er even met een va overleggen wat het beste is voor je paardje om er aan te doen

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:09

Mijn paard stond een paar dagen geleden ook met een dik oog waar wat vocht uit kwam. Aangezien hij blind is aan dat oog en k niet weet hoe dat is gebeurd (heb hem pas net) schrok ik me rot. De staleigenaar (heeft erg veel verstand van paarden) zei dat k het gewoon 2x per dag moet schoonmaken met gekookt water en er 'bright eye' op moet smeren, dat t dan zo weg is. De zwellig en het tranen waren na een dag weg, maar het oog is nog wel n beetje troebel met een klein beetje een lichtblauwe waas. K heb toch maar de DA gebeld omdat k erg bang ben voor bijv maanblindheid en omdat hij het erg moeilijk laat schoonmaken, dus die komt morgenochtend.

Edit; Hij staat overdag op de wei, dus waarsch is er gewon stof in zijn ogen gekomen bij het rollen en hij heeft nu dag en nacht een vliegenet op zodat het niet erger wordt door de vliegen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:11

Verplaatst van VMR naar MD.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:09

De VA is vandaag geweest en mijn paard heeft een beschadigd hoornvlies (er zit een 'wolkje' in haar oog). Hij heeft fluoriserende druppels in haar oog gedaan en zo kon hij zien dat het niet ernstig was. Er is nu zalf in haar oog gedaan en dat moet ik de komende 1 of 2 weken doen.. daarna moet het weg zijn. Wel moet binnenkort haar traanbuis (of allebei) doorgeprikt worden want ze doen het niet naar behoren!

Gelukkig niets ernstigs maar ik ben blij dat ik de VA er even bij gehaald heb! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:12

he fijn naat dat het niet erg ernstig is, hopelijk voelt sammie zich snel beter! is dat een makkelijk iets traanbuisjes doorprikken?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:44

Ik ben er ook blij mee Suus! Ja

Eerst moet haar oog helemaal genezen voordat de traanbuizen doorgeprikt kunnen worden. Dit gaat via de neusgaten en aangezien Sam niet makkelijk is bij de VA krijgt ze eerst een prikje (roesje, verdoving). Dan is het voor de VA een piece of cake! Haha!