Overmatig zweten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 15:50

door het paard natuurlijk Clown

Nu we weer het 'warme weer' tegemoed gaan vraag ik me altijd wat af bij warien.
Ze zweet enorm tijdens het rijden (logisch Tong uitsteken ) Maar ook wanneer ze met ditweer gewoon in stal staat, of alleen is losgestapt kan je haar b.w.v.s. zo uitwringen. En na echt aan het werk te zijn geweest schuimt het overal lekker Tong uitsteken
Verder valt er niets aan d'r te merken, valt niet heel erg terug in tempo... en loopt in dr 5e versnelling helemaal happy na het rijden terug naar stal.
Zijn er meerdere paarden die zo snel, en bij de geringste inspanning, al zweten? Weten jullie nog verdere 'nadelen' hiervan?
Likstenen e.d. heeft ze tot haar beschikking evenals voldoende vers drinkwater.
Ze is al wel wat ouder... maar naar mijn weten heeft ze altijd al erg gezweet.

Pannie

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:15

Die van mij zweet ook heel erg. T hoeft niet perse nadelig te zijn maar die van mij wordt er wel wat sloompjes van doordat ze veel zouten e.d verliest via t zweten...daarom krijgt ze ook een poedertje erbij om t allemaal op peil te houden. maar zoals je al zegt...die van jou heeft er geen last van. dus ook niet nodig

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:10

Mijn ponypaardje zweet ook vreselijk! De druppels lopen langs haar hoofd en benen! Het sjabrak kan ik voor al nu maar 1 keer gebruiken! Ik heb er nu 10 jaar en toen ik haar kreeg had ze absoluut geen conditie maar heb vorig jaar 3 keer klasse 2 gestart! Ze zweet behoorlijk maar in haar thempo is dat absoluut niet te merken! Ook geen last van uitdroging! (ze moet zo ie zo nog 3 keer plassen onderweg) omdat ze op het land staat heeft ze vocht in overvloed denk ik!!! Als ik haar in de winter scheer (echt nodig) kun je de druppels zweet er zo af vegen of het nou vriest of niet!

Ik heb het in het begin vaak aan DA gevraagd of dat wel normaal is, maar zo lang ze vrolijk is en blijft lopen is er niets aan de hand! Ook bij mensen heb je soms vreselijke zweeters!

Ik ken ook een paard en die zweet juist te weinig waardoor hij vaak oververhit is!

Zo te horen is die van jou dus gewoon een zweter! Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:55

Ik had er pas al een topic over geopend over mijn paard Sjors, hij zweet ook heel snel in het werk (ook op stal met dit weer), maar tijdens het rijden gaat het niet echt ten koste van zijn conditie. Ik zie het maar dat hij snel zijn warmte kan afvoeren, dat kan ook heel positief zijn!