[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:40

ik ben ook benieuwd Haha!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:24

In eerste instantie komt ze omdat ik graag wil dat Niek van z'n vieze koker afkomt! Altijd vieze prut op z'n benen en ik moet hem eigenlijk iedere week uitspoelen. Volgens de therapeute heeft het 'schudden' en ook die vieze koker te maken met afvalstoffen. Klinkt makkelijk maar het schijnt wat moeilijker in elkaar te zitten. Ze heeft al een analyse gemaakt via z'n haren, mest en urine. Daar zag ze al in dat er meer aan de hand was en ze hem in z'n geheel moest bekijken.

@ Ellepel; jij hebt dat toch ook al een keer laten doen bij Ap? Kwam er toen niet iets uit van een lever die niet goed functioneerde?

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 07:11

ja zijn lever zou niet goed zijn en zijn spijsvertering zou niet in orde zijn...maar ik twijfelde, ap zijn lever was namelijk ooit al es doorgemeten door iemand anders en die zei dat die goed was, en na bloedonderzoek bleek dat de lever dus helemaal goed werkte..

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:57

Een bloedonderzoek geeft, volgens die therapeute, pas aan dat de lever niet goed werkt als hij nog maar voor 75% goed is. Ik ga nu af op wat zij heeft gezegd hoor! Ik dacht zelf ook altijd dat zo'n bloedonderzoek vwb de organen heel precies is.
Ik wacht het maar af... Heb toch wel goeie hoop omdat de behandeling bij mijn hond ook heel goed verloopt!
Had jij bij beide keren een holistisch therapeut?


edit: typfoutje

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:44

ap is al vaker gemeten hahaha.iedereen die wil vraag ik altijd Haha!
hij is 2x gemeten met een biotensor, 1x via zijn haren en 1x met een persoon erbij, 1x is er een holistisch persoon bij geweest. en er is dus bloed geprikt...3x was zijn lever goed, en 1x was die niet goed.

weet je....een bloedtest geeft dan volgens jouw persoon aan dat een lever niet goed is,als ie voor 75% werkt...
maar goed dan werkt ie dus wel die 75%...tja weet niet wat ik ervan moet denken.

ap heeft andere problemen waar ik nog wel mee bezig ga om ze uit te zoeken, zijn schildklier is vergroot en ik kwam laatst een artikel tegen op internet in t engels waar ook schildklierproblemen genoemd werd als reden voor headshaken..

die vieze koker had ap ook,en vorig jaar had hij ook nog behoorlijke stalbenen, dat alles is nu weg.
idiote is dat ie nu dus gewoon echt de hele dag door staat te eten,sta nu ergens anders waar de paarden zo'n beetje de hele dag door te eten krijgen, bevalt me echt heel erg goed,hij is niet dik.en die stalbenen zijn wonderwel weg...
vieze koker heb ik niet meer bij hem gezien sinds hij van de wei af is, rare bij hem is dat in de zomer zijn koker vies is en in de winter mooi schoon word...

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:16

ellepel schreef:
ap is al vaker gemeten hahaha.iedereen die wil vraag ik altijd Haha!
hij is 2x gemeten met een biotensor, 1x via zijn haren en 1x met een persoon erbij, 1x is er een holistisch persoon bij geweest. en er is dus bloed geprikt...3x was zijn lever goed, en 1x was die niet goed.

weet je....een bloedtest geeft dan volgens jouw persoon aan dat een lever niet goed is,als ie voor 75% werkt...
maar goed dan werkt ie dus wel die 75%...tja weet niet wat ik ervan moet denken.

ap heeft andere problemen waar ik nog wel mee bezig ga om ze uit te zoeken, zijn schildklier is vergroot en ik kwam laatst een artikel tegen op internet in t engels waar ook schildklierproblemen genoemd werd als reden voor headshaken..

die vieze koker had ap ook,en vorig jaar had hij ook nog behoorlijke stalbenen, dat alles is nu weg.
idiote is dat ie nu dus gewoon echt de hele dag door staat te eten,sta nu ergens anders waar de paarden zo'n beetje de hele dag door te eten krijgen, bevalt me echt heel erg goed,hij is niet dik.en die stalbenen zijn wonderwel weg...
vieze koker heb ik niet meer bij hem gezien sinds hij van de wei af is, rare bij hem is dat in de zomer zijn koker vies is en in de winter mooi schoon word...


Als een lever nog maar voor 75% werkt is niet zo best natuurlijk! Het zou beter zijn als je al eerder kunt ingrijpen.
Een holistisch therapeut meet door met een Lechnerantenne.

Kwam dat uit de bloedtest dat Ap z'n schildklier niet goed werkt? Daar worden toch hormonen aangemaakt? Ik geloof dat die therapeute het daar ook over had dat Niek's hormoonhuishouding niet in orde was. Wat voor behandeling krijgt Ap daar nu voor?

Wees maar blij dat hij geen vieze koker meer heeft!

Stalbenen heeft Niek nog nooit gehad (ff afkloppen), hij is verder ook nooit stijf met lopen ofzo. Nou ja, ik wacht maar af. Vind het wel erg spannend wat er allemaal uit gaat komen!

Doe jij mee met dat onderzoek?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:53

Vraagje tussendoor.

Volgens een holistisch arts (laarakker) is mijn paard nergens allergies voor. Volgens een homeopaat (die met de biotensor gemeten heeft) wel. Hoe kan dit?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:07

Kris25 schreef:
Vraagje tussendoor.

Volgens een holistisch arts (laarakker) is mijn paard nergens allergies voor. Volgens een homeopaat (die met de biotensor gemeten heeft) wel. Hoe kan dit?


Geen idee! Het doormeten met een biotensor is volgens mij iets heel anders dan een Lechnerantenne. Misschien moest je eens 'googlen' op deze twee.

Waar kwam het schudden dan door volgens Erik Laarakker? Heeft hij trouwens ook de Lechnerantenne gebruikt?

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:18

Citaat:
Kwam dat uit de bloedtest dat Ap z'n schildklier niet goed werkt? Daar worden toch hormonen aangemaakt? Ik geloof dat die therapeute het daar ook over had dat Niek's hormoonhuishouding niet in orde was. Wat voor behandeling krijgt Ap daar nu voor?

nee, want daar is niet op geprikt, ap heeft eerst een wormbesmetting ( bleek uit bloedonderzoek)die ik gericht wil aanpakken en dan eerst maar es geld opzij gaan leggen om nog es bloed te laten prikken en kijken wat er nou mis is met die schildklier...
hihii hij is me al duur genoeg nu Tong uitsteken

hij is verdikt,je voelt een ei in zijn hals zitten, soms is ie wat groter,andere keer weer kleiner.
word ook wel gezegd dat t door jodium in voeders kan komen( o.a.in zeewier, en zoutblokken)maar t uitzoeken gaat nog even duren dus Knipoog

wat de lever betreft ben ik denk ik een beetje kritisch,komt omdat mijn eigen lever ook niet helemaal goed werkt,en ik merk daar lichamelijk maar weinig van..dus tja...als er dan geroepen word van je dier zijn lever is niet goed dan heb ik altijd zoiets van "ja en?"
want de lever is niet het enige belangrijke orgaan he, zijn er zoveel...
vooral de darmen, die zijn echt superbelangrijk,zo niet de belangrijkste in het hele lichaam...maar da's mijn mening Knipoog


nou ja, ik ben in elk geval superbenieuwd hoe t met Niek verdergaat Haha!

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:45


Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:33

singasong schreef:
Kris25 schreef:
Vraagje tussendoor.

Volgens een holistisch arts (laarakker) is mijn paard nergens allergies voor. Volgens een homeopaat (die met de biotensor gemeten heeft) wel. Hoe kan dit?


Geen idee! Het doormeten met een biotensor is volgens mij iets heel anders dan een Lechnerantenne. Misschien moest je eens 'googlen' op deze twee.

Waar kwam het schudden dan door volgens Erik Laarakker? Heeft hij trouwens ook de Lechnerantenne gebruikt?


Erik heeft idd de lechner gebruikt en volgens hem kwam het schudden doordat de eerste halswervel scheef stond en zijn hersenen te weinig zuurstof kregen. Toen is ie gekraakt en was het schudden ook over, maar afgelopen voorjaar begon het weer en weer naar erik die wederom constateerde dat mijn paard geen allergieen had.
Naar homeopaat gegaan en die wist door de biotensor dat mijn paard allergies is voor de witbol, der paardenbloem en engels raaigras.

Natuurlijk zitten er verschillen tussen de biotensor en de lechner, maar ik vraag me af waarom hij volgens de 1 geen allergieen heeft en volgens de ander wel....

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:01

wat ik gezien heb van de biotensor is dat die vastgehouden word door een mens....die kan dan misschien onbewust die tensor sturen zodat er een verkeerd/ander antwoord komt?

een biotensor is te vergelijken met een pendel omdat het met 1 hand word uitgevoerd, volgens mij krijg je met een biotensor een nee of een ja op de vraag of iets wel of niet goed is,net als bij de pendel.
alleen is een biotensor makkelijker te gebruiken dan een pendel.
ik heb het idee dat je eigenlijk meerdere mensen zou moeten vragen de biotensor te gebruiken en kijken welke antwoorden het meest eruit komen,dan heb je denk ik echt een goed antwoord.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:15

Een lechnerantenne wordt ook vastgehouden door een mens. De ene hand wordt op het lichaam van de patient gehouden en de andere houdt de antenne vast.

Waar staat de behandeling verder uit na zo'n meting met een biotensor?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:10

Na een meting met de biotensor worden er homeopathische druppels samengesteld die puur en alleen voor jouw paard zijn.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:27

Kris25 schreef:
Na een meting met de biotensor worden er homeopathische druppels samengesteld die puur en alleen voor jouw paard zijn.


Lijkt me ongeveer hetzelfde als de behandeling van een holistisch therapeut/arts.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:55

Ja, daarom vind ik het zo raar dat volgens de 1 mijn paard super allergies is en volgens de ander helemaal niet....

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:08

misschien dan nog een keer laten doormeten??

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:20

Erik laarakker heeft hem twee keer gemeten en die homeopathe ook. Om heel eerlijk te zijn groeit het geld me niet op mijn rug om were een keer naar iemand anders te gaan.... Schaam schaam....

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:47

jee dus nu zit je echt helemaal te twijfelen wat nou waar is....
t seizoen begint straks voor ap ook weer,hij is tot nog toe alweer een tijd schudvrij.
maar ja t is echt afwachten wat het weer gaat doen bij hem..

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:50

Ik twijfel niet. Ik weet zeker dat hij een pollenallergie heeft. Hij heeft al twee jaar alle symptomen, maar vraag me gewoon af hoe het komt dat de 1 vind van wel en de ander van niet...

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:54

ap is positief getest met een biotensor..2x zelfs
kwamen behoorlijk wat dingen uit waar hij op reageren zou.
ik wil wel dit jaar kijken hoe het rijden met een zonneklep is om te kijken in hoeverre zonlicht invloed heeft.
hij heeft ook zonlichtallergie vermoed ik omdat hij het bij winterdag met mooi strakblauwe lucht namelijk ook schud..

dan was er nog de tip om voor het rijden je dier bach rescue remedie druppels te geven,dat zou ook weer helpen.
valt allemaal te proberen( stond op die site die ik hierboven doorgaf)

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:47

@Kris25; mag ik vragen wat jij hebt betaald voor een consult bij Erik Laarakker? Alleen het consult + doormeten?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 08:14

Geen idee Singasong, Dat is twee jaar geleden. Je zou kunnen bellen naar de praktijk en het even kunnen vragen. Ik weet wel dat het veel geld was Knipoog

Ellepel. Ik geef die druppels altijd voor we op concours gaan, maar helpen ook niet. Vandaag komt de fysio om te kijken of hij ergens pijn heeft, want sinds twee weken is het schudden weer zo erg dat ik al niet meer kan rijden....

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:26

Kris25 schreef:
Geen idee Singasong, Dat is twee jaar geleden. Je zou kunnen bellen naar de praktijk en het even kunnen vragen. Ik weet wel dat het veel geld was Knipoog

Ellepel. Ik geef die druppels altijd voor we op concours gaan, maar helpen ook niet. Vandaag komt de fysio om te kijken of hij ergens pijn heeft, want sinds twee weken is het schudden weer zo erg dat ik al niet meer kan rijden....


Het kan ook zijn dat er weer iets mis is met zijn wervels! Soms heb je meerdere behandelingen nodig voor zoiets. Wat je nu toch ook veel leest is dat door de ene 'kwaal' je een andere 'kwaal' krijgt. Dus zou het kunnen dat door die scheve nekwervel hij overgevoelig is geworden voor pollen?!
Als het schudden meteen al weg is gebleven door het rechtzetten van die wervel dan lijkt me dat toch duidelijk genoeg?
Maandagavond komt die therapeute hier. Zie er wel tegenop wat er allemaal uit gaat komen.
Zij vraagt trouwens 35 euro per consult (excl. reiskosten) dus dat vind ik wel meevallen. Daar komen dan eventueel die druppels nog bij en die kosten ongeveer 15 euro per flesje.
Ik denk dat als je datzelfde bij E. Laarakker laat doen je duurder uit bent.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:27

Kris25 schreef:
>>knip>> Ellepel. Ik geef die druppels altijd voor we op concours gaan, maar helpen ook niet. Vandaag komt de fysio om te kijken of hij ergens pijn heeft, want sinds twee weken is het schudden weer zo erg dat ik al niet meer kan rijden....


Maar die druppels werken toch niet meteen? Ik neem aan dat je dat moet opbouwen?