[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Baticorn

Berichten: 41
Geregistreerd: 22-03-18
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:06

Dit topic leek me de beste plek om te vragen of iemand een goede cranio sacraal therapeut weet die ervaring heeft met headshaking in de buurt van Rotterdam?

Mijn pony heeft voor het eerst nu ook in de winter last van het shacken, normaal zijn pollen de trigger en dat is de afgelopen jaren aardig onder controle weten te houden, zelfs zo goed dat het een aantal jaar helemaal niemand is opgevallen dat hij iets mankeerde behalve dat ik hem altijd met een masker op train. Maar hij is het afgelopen jaar weer achteruit gegaan en waar normaal november/december/januari de enige maanden zijn dat hij nergens last van heeft is dat dit jaar voor het eerst niet het geval. Vandaag kreeg ik weer flashbacks naar hoe het 10 jaar geleden begonnen was. Na nog geen 5 minuten stappen aan de longe kon hij al niet meer normaal lopen door al het schudden en zwaaien met zijn hoofd en stampen met zijn benen naar zijn hoofd ;( . Alleen dit keer dus zonder pollen trigger.

Mijn osteopaat doet geen cranio maar ik denk dat dat op dit moment wel de beste therapiekeus is om te kijken of er blokkades zijn oid waardoor hij er nu zoveel last van heeft. Ik heb alleen geen idee hoe je nu een goede therapeut moet uitzoeken, niemand in mijn omgeving heeft ervaring met dit soort problemen (gelukkig maar want het is ontzettend frustrerend en hartbrekend om je paard zo te moeten zien ;( ). En ik wil wel graag iemand die echt goed is en het liefst ook niet vanuit de andere kant van het land hoeft te komen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:35

er zijn ook al pollen in de lucht, de mijne begon vorige week weer te briessen op de rit
de Hazelaar geeft nu al pollen af :j

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:34

Klopt,was zelfs al op het nieuws dat er alweer mensen met hooikoortsklachten zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:10

Heh, neen -O-
Gelukkig lijkt dat hier nog niet doorgedrongen, hoop dat het nog even zo blijft 8-)

Kan je niet helpen met een cranio trouwens, zelf nooit geprobeerd en zit helemaal niet in de buurt.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:14

De cranio sacraal therapeute die mijn merrie zo goed heeft geholpen is Fabiënne Kiesebrink. Zij zit in omgeving Apeldoorn, maar heeft ook routes in andere regio's.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:38

Ik ben net m'n kuur gabapentine gaan ophalen. Leuk hoor even €230 kunnen dokken.. Schrok er wel van maar ja het is betaald niet meer bij nadenken nu.
Afbeelding

Hier het schema, ik hou jullie op de hoogte. Ze had nu 2 redelijk goede dagen dus hoop dat ik duidelijk genoeg het verschil kan zien. Kan altijd in de regen proberen natuurlijk dan weet ik het direct.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:48

Succes! M'n duimen draaien voor je! :(:)

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:58

Ik duim ook mee, zou zo fijn zijn als het helpt!!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:24

zo duur goedje -O-

nu duimen dat het jouw paard helpt!!!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:25

Ik duim dat het helpt!

Diva heeft ook een maagzweer, ik vermoed toch een verband tussen headshaken en maagklachten. Kan het niet staven, maar dat gevoel heb ik gewoon. Nog meer mensen die dit herkennen?

Ik voel me nu wel een halve apotheker met alle poeders, pillen, spuiten en zo die er per dag in gaan. Mijn bankrekening vindt het niet meer leuk.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:25

Ik verdenk de mijne ook van maagzweer!! Ga straks ook een slowfeeder maken in de stal.

Mss domme vraag maar hoe stellen ze dit vast? Altijd endoscopie? Wil het eigenlijk graag zeker weten maar mijn portemonnee huilt ook momenteel.

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:37

Mieke schreef:
Ik duim dat het helpt!

Diva heeft ook een maagzweer, ik vermoed toch een verband tussen headshaken en maagklachten. Kan het niet staven, maar dat gevoel heb ik gewoon. Nog meer mensen die dit herkennen?

Ik voel me nu wel een halve apotheker met alle poeders, pillen, spuiten en zo die er per dag in gaan. Mijn bankrekening vindt het niet meer leuk.


Ja, mijn merrie gaat ook headshaken als ze last van haar maag heeft.


k_m schreef:
Ik verdenk de mijne ook van maagzweer!! Ga straks ook een slowfeeder maken in de stal.

Mss domme vraag maar hoe stellen ze dit vast? Altijd endoscopie? Wil het eigenlijk graag zeker weten maar mijn portemonnee huilt ook momenteel.


Om te kijken of mijn merrie inderdaad last van haar maag had, heb ik een tip van bokkers opgevolgd om een tijdje Gaviscon te geven en te kijken of ze hier positief op reageerde. En dit bleek zo te zijn.
Toen ben ik begonnen met omeprazol te geven van Abler in korreltjes vorm (goedkoper als de pasta's). Want mijn portemonnee was toen ook aardig uitgeput...

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:55

k_m schreef:
Ik verdenk de mijne ook van maagzweer!! Ga straks ook een slowfeeder maken in de stal.

Mss domme vraag maar hoe stellen ze dit vast? Altijd endoscopie? Wil het eigenlijk graag zeker weten maar mijn portemonnee huilt ook momenteel.


Je kunt je paard een paar dagen omeprazol geven (spuiten verkrijgbaar bij je DA of via Abler.com). Als je paard daar duidelijk op reageert kun je er van uit gaan dat hij een maagzweer heeft. Dat hoop ik niet voor je, want je portemonnee gaat van een maagzweer echt gruwelijk huilen... -O-

Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:04

Hier ook wel eens verdacht van een maagzweer, maar een week Omeprazol maakte geen verschil. Volgens de DA zou je na een paar dagen iets moeten merken, maar heb ook al gelezen dat een week niks zegt ... Dus geen idee. In ieder geval zijn de problemen toen 'spontaan' verdwenen, dus waarschijnlijk ook geen maagzweer. Wel heeft hij een best gevoelig maag/darmstelsel in het algemeen, dus wat pijn/irritatie heeft hij dan wel (en bv. heel opgeblazen en winderig, maar verder geen echte koliekproblemen, ook niks aan de mest te zien). Dus dat zal hem met momenten dan wel parten spelen gok ik.

Nu lijkt me de combinatie headshaking/maagzweer niet zo heel raar, want shaking veroorzaakt stress (misschien dat ze zelfs niet goed/rustig kunnen eten) en maagzweren worden door oa door stress veroorzaakt. En andersom zal vast ook wel kunnen (dat ze dus gaan shaken als ze zich niet lekker voelen door een zweer bv.).

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:15

Ik hoop dat de kuur helpt K_m! Ik duim mee!

Ik zag net op de NOS dat Geert en ik onze borst nat kunnen maken. Er komen veel elzenpollen in de lucht komende week.

Ik vroeg me zelf al af waarom mijn neus steeds vol zat :)* 8)7

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:42

Ze zeiden al dat de natuur een maand voor loopt.
Het is ook zo zacht , hoor zelfs smorgens al meer vogeltjes fluiten :j

Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:16

[***] is al lange witte haren aan het verliezen :+ Heb gezegd dat hij nog maar even moet wachten, haha.
Hoop toch dat de natuur nog minstens 2 maanden wil wachten ;)

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:09

Mijn merrie isnook al aan het verharen.
Natuur is eigenwijs he!! :P

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:54

Kan na een week wel zeggen dat de medicatie z'n werk niet genoeg doet..

Kwam daarstraks er aan en zag ze vanuit de auto al schudden, toen ik aankwam was het voor haar nog meer spanning blijkbaar en kreeg ze weer echt een aanval. Gelukkig kalmeert ze dan wel maar man wat is dit zielig. Ik film het liever niet maar wou het toch in beeld hebben, lijkt bijna of ik wil mezelf hiermee overtuigen dat ik de juiste keuze maak als ik d'r laat inslapen.. Echt zo zielig wat een poedersuiker aandoening is dit toch ;(


dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:44

Tjonge jonge.... Ze heeft het wel heel erg....moeilijk filmpje.
Heel veel sterkte

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:22

Zie ook zoveel stress bij haar, jammer hoor. Dat je er dan toch niet achterkomt wat het nou triggert
Dat schrapen en draaien met het hoofd geeft ook aan dat ze daar weg wil, en dat ze flink gefrustreerd is.
Appie kan ook zo tekeergaan met schudden als hij gefrustreerd is
Met oud en nieuw was het ook even heel erg toen ik hem uit zijn groep had gehaald.

Ik heb het vast al es gevraagd,maar ik zie dat ze alleen staat..doet ze het ook als ze in een rustige groep staat?

Maar bij de vorige eigenaar deed ze het niet toch.
Heb je er al eens aan gedacht om haar daar neer te zetten en kijken hoe het gaat?

Zie trouwens op de achtergrond hoogspanningskabels.
Toen appie het zo erg had stond hij daar ook vlak naast.
Mij werd toen ook geadviseerd om hem er weg te halen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:31

Ze staat normaal met een vriendje buiten maar in de winter doet de stal eigenaresse dit liever niet. Maakt ook geen verschil ze gaat dan in de staart van het ander paard hangen.

Heb haar al verhuisd naar een andere plek maar was niet doenbaar met regen flipte ze helemaal. Vorige eigenaars ook geen optie ( een stiefvader kwam bij onze stal het dak repareren en zei toen ‘oh dat is da paard die zo hard met zn hoofd schudde’ ) wellicht heeft ze het altijd gehad maar nu misschien erger.. wil geen beschuldigingen doen maar ik denk dat dit probleem er al langer is. Hoogspanningskabel kan ik me niet echt in vinden wat dat er mee te maken kan hebben..

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:56

Ik heb toen bij appie destijds ook ontzettend veel geprobeerd.
Maar heb ook veel uitgezocht.
Electromagnetische straling vanaf de kabels kan nogal invloed hebben.
Als mens zijnde mag je er zelfs niet eens naast wonen vanwege gezondheidsrisicos.
Kinderleukemie zou er aan gelinkt zijn bijvoorbeeld, en alzheimer.

Kan allemaal vergezocht zijn,maar je probeerd van alles zoals jij dus ook al doet.
Appie heeft ook bij een vliegveld gestaan,heb zelfs nog gekeken of fijnstof een oorzaak was,.
Of verzuurde grond waar hij van had gegeten , etc...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:04

Hmm ja haha dit klinkt voor mij toch écht te ver gezocht. Ze heeft 1 dag op een boerderij helemaal op het platteland gestaan maar ze flipt hem gewoon door de regen, dus daar gaat verhuizen niks aan veranderen helaas..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:14

Hè k_m, wat een ***filmpje zeg! Had echt zó gehoopt dat de gabapetine z'n werk zou doen. Snap dat je op een gegeven moment ook en keuze MOET maken, wanneer houd je op met verder zoeken....