[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:07

rescue druppels zouden normaal gesproken wel meteen moeten helpen.maar of t ook tegen schudden zou helpen?
kwestie van uitproberen denk ik.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:10

ellepel schreef:
rescue druppels zouden normaal gesproken wel meteen moeten helpen.maar of t ook tegen schudden zou helpen?
kwestie van uitproberen denk ik.


O, ik dacht dat je het over andere druppels had Haha! Die rescue druppels helpen volgens mij alleen in stress-situaties en niet voor het schudden. Of... je moet een paard hebben dat gaat schudden vanwege stress Knipoog

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:28


singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:33

Ja, die site had je al eens aangegeven toch? Ik snap er niet alles van hoor!

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:40

Citaat:
Bach Flower Essences have worked for some owners. From Susan D.: "I have had some success during mild allergy months with Bach's Rescue Remedy - just a few drops before I ride seems to stop the shaking. In a bizarre coincidence, my mares allergies coincide with my own - if my ears are congested, she will shake her head. In mild allergy seasons, the RR is enough to suppress the shaking."


ik heb toevallig rescue druppels hier, en ik ga ze zeker proberen, gewoon bij lichte vorm,dan moet je dus wat druppels geven voor je gaat rijden,terwijl ze dus shaken ..wie weet helpt t.
ja staat op die site soms wel wat moeilijke termen bij,maar toch ook best wel wat goed leesbare tips.
jammer dat in nederlandse sites gewoon zo weinig info te vinden is, op engelse sites krijg je echt zooooooooo veel info he

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:30

Hier werken die druppels niet, ook niet tegen stress. Fysio vandaag geweest en bekken stond scheef en zijn rug was niet goed. Halswervels stonden super. Dus nu over paar dagen weer rijden en kijken hoe het gaat!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:01

Kris25 schreef:
Hier werken die druppels niet, ook niet tegen stress. Fysio vandaag geweest en bekken stond scheef en zijn rug was niet goed. Halswervels stonden super. Dus nu over paar dagen weer rijden en kijken hoe het gaat!

Huh? Over een paar dagen al weer? Moet je dan niet eerst longeren en dan pas na 10 dagen weer rijden? Hoe komt een paard toch aan al die 'verschuivingen' zou je zeggen. Eerst halswervels, nu bekken en ook nog z'n rug. Ik vind dat nogal wat! Heeft hij iets geks gedaan ofzo?

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:24

moet je voor de grap es kijken bij mensen hoeveel er rondlopen met verschoven ruggewervels , dus op zich kan ik me best voorstellen dat er best veel paarden zijn die dat dus ook hebben Knipoog
maar lijkt momenteel wel wat een trend te worden hoor,zijn er zoveel die ik weet niet wat allemaal scheef hebben

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:19

ik rijd sindskort op een stal. en daar word gezegd dat dat hoofdschudden door stress komt. ze proberen dmv hun hoofd te shudden een stofje aan te maken wat de "chaos" in hun hoofd kwijt te raken.

Iemand meer van gehoord?

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:20

zou natuurlijk best kunnen,maar zou betekenen dat een dier die dat doet het alleen tijdens het rijden doet.( denk ik)
kijk de mijne doet het alleen in de hooikoorts periode of als het winter is,licht vriest en de zon fel schijnt..
dat heeft echt niks met stress te maken op dat moment,het is dan puur en alleen hooikoorts Knipoog

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:36

[/quote]
Isabellover schreef:
ik rijd sindskort op een stal. en daar word gezegd dat dat hoofdschudden door stress komt. ze proberen dmv hun hoofd te shudden een stofje aan te maken wat de "chaos" in hun hoofd kwijt te raken


Klopt. dat was ook de diagnose bij mijn paard toen ik hem net had gekocht.
Maar ik ben niet zoals zijn vorige eigenaars dus hoeverre dat klopt weet ik niet??
(behalve op dat stofje na dan, daar heb ik nog nooit van gehoord hoor moet ik eerlijk zeggen)

Ik denk dat hoofdschudden meer een stalondeugd is bij stress, daar is mijn paard nogal gevoelig voor.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:37

nou het kan ook zijn als ze gewoon stil staan toch??

jij kan toch ook wel gewoon op een stoel zittten en een dikke chaos in je hoofd hebben?

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:08

zo af en toe heb ik dat wel es..... Tong uitsteken

maar ga er niet van zitten ja knikken Tong uitsteken

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:10

Gisterenavond is de holistisch therapeute 2 uur bezig geweest met Niek! Niek vond het trouwens allemaal maar eng. Later ontspande hij zich toch door de behandeling.

De conclusie was niet zo best maar daar had ik me al op voorbereid. Als je een leek bent, zoals ik, is het best een ingewikkeld verhaal van wat Niek nu allemaal heeft. Het één hangt wel met het ander samen.
Hij heeft al zo lang als ik hem ken een vieze koker en hij 'schudt' tijdens het pollenzeisoen. Dit waren de voor mij de belangrijke (zichtbare) dingen waarvoor ik haar wilde laten komen.

Deze kwalen schijnen te komen doordat zijn stofwisseling niet goed werkt en hij draagt al 13 jaar een bacteriele infectie bij zich die in de darmen zit (op de slijmvliezen) en op de longen. Ik vond het heel raar om dit te horen want Niek is nog nooit verkouden geweest o.i.d. (alleen toen hij Droes had). Doordat dit dus altijd geirriteerd is kan hij heel gevoelig zijn op z'n slijmvliezen, vandaar de pollenallergie.
Ook heeft hij al zo lang ik hem heb van die dikke klieren achter zijn kaken.

Verder werken z'n milt, ene nier en lever niet goed. En z'n rugspieren zijn heel erg (ver)hard.
Dan heeft hij nog lichte arthrose in de voorkniën. Dat wordt later behandeld want eerst moet al het andere verholpen worden. Verder heeft hij in het verleden, toen ik hem nog niet had, het één en ander meegemaakt aan 'ongelukken' voor de kar die hem 'geestelijk' een behoorlijke deuk hebben gegeven. Dit is mij wel bekend maar daardoor schijnt hij zich dus ook meer af te sluiten. Ook hier krijgt hij medicatie voor en waarschijnlijk veranderd hij erg in karakter.

Al met al is alles te verhelpen met medicatie.

Door deze behandeling kan het zijn dat ik eerst een behoorlijk ziek paard ga krijgen. Koorts, verkouden, vermindere eetlust. Iets waar ik erg tegenop zie. Dit schijnt nodig te zijn om alle ziektekiemen weer uit z'n lichaam te krijgen. En alles weer op de rit te krijgen.

Ik wil/mag hem de komende weken dus niet extra gaan belasten. Voorlopig even geen bosritjes meer voor mij, dus ik ga ook niet mee met de boktrit. Ik wil dat hij eerst weer helemaal opgeknapt is. En moet denk ik van dag tot dag bekijken hoe hij zich voelt.

Mijn man heeft gisteren nog wat foto's gemaakt tijdens de behandeling. Jammergenoeg waren ze allemaal te donker want hij mocht niet flitsen van mij. Heb de foto's wat opgelicht dus de kwaliteit is niet super.

http://www.mijnalbum.nl/Album=AV4ABBXJ[/quote]

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:37

Citaat:
Deze kwalen schijnen te komen doordat zijn stofwisseling niet goed werkt en hij draagt al 13 jaar een bacteriele infectie bij zich die in de darmen zit (op de slijmvliezen) en op de longen. Ik vond het heel raar om dit te horen want Niek is nog nooit verkouden geweest o.i.d. (alleen toen hij Droes had). Doordat dit dus altijd geirriteerd is kan hij heel gevoelig zijn op z'n slijmvliezen, vandaar de pollenallergie.
Ook heeft hij al zo lang ik hem heb van die dikke klieren achter zijn kaken.


toch wel herkenbaar hoor,de holist die bij mij is geweest vertelde me toen dat ap ook stofwiselingsprobleem heeft en dat zijn spijsvertering niet goed werkte
ap heeft trouwens bijna altijd dikke speekselklieren als hij op kort gras staat....zou dat dan toch met spijsvertering te maken kunnen hebben?

foto's zijn prima hoor,wat is die draad die ik zie?
enne niek ziet er goed uit,heb het idee dat hij wat aan de volle kant is? Knipoog

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:16

ellepel schreef:
Citaat:
Deze kwalen schijnen te komen doordat zijn stofwisseling niet goed werkt en hij draagt al 13 jaar een bacteriele infectie bij zich die in de darmen zit (op de slijmvliezen) en op de longen. Ik vond het heel raar om dit te horen want Niek is nog nooit verkouden geweest o.i.d. (alleen toen hij Droes had). Doordat dit dus altijd geirriteerd is kan hij heel gevoelig zijn op z'n slijmvliezen, vandaar de pollenallergie.
Ook heeft hij al zo lang ik hem heb van die dikke klieren achter zijn kaken.


toch wel herkenbaar hoor,de holist die bij mij is geweest vertelde me toen dat ap ook stofwiselingsprobleem heeft en dat zijn spijsvertering niet goed werkte
ap heeft trouwens bijna altijd dikke speekselklieren als hij op kort gras staat....zou dat dan toch met spijsvertering te maken kunnen hebben?

foto's zijn prima hoor,wat is die draad die ik zie?
enne niek ziet er goed uit,heb het idee dat hij wat aan de volle kant is? Knipoog


Haha... ja, Niek is aan de volle kant! Doet natuurlijk ook niet zo veel en loopt zo'n beetje de hele dag hooi te eten Haha! Het is ook wel een Haflinger van het oude type, dus lekker breed. Hij hoefde niet persé op dieet maar iets minder hooi kon geen kwaad, zei ze.
Die speekselklieren duiden toch op een bacterie van de slijmvliezen heb ik begrepen. Terwijl de DA altijd zei, ach het zal of door het lange gras komen of door het korte..... zo zie je maar.

Ik heb natuurlijk een aantal dingen voorgeschreven gekregen. Als je ze wilt weten kan ik een pm-tje naar je sturen. Wil het ook wel hier neerzetten maar ik weet niet of dat iedereen interesseerd.

Die draad is een verbinding tussen twee .... (ben ff de naam kwijt) noem het maar connectoren die op de energiebanen worden gelegd en met tape vast gezet worden. Het is de bedoeling dat ze de energiebanen door heel het lichaam aktiveren. Je ziet op een gegeven moment ook dat het paard hier door ontspant. Zo gestressd als hij eerst was, stond hij ook ineens op rust met z'n onderlip als centenbak Haha!

Ze heeft dat ook bij mijn hond gedaan toen ze hem behandelde en die lag van het ene moment op het andere ineens te snurken Haha!

Moet trouwens nog iets rechtzetten. Ik dacht dus dat dat doormeten dmv de Lechnerantenne ging. Dat is dus niet zo. Ze heeft hem wel en gebruikt hem ook maar dat ding wat ze nu gebruikt heet anders. Volgens mij is het een 'connectiesensor' maar weet het niet zeker meer. Ik heb ook zoveel info. gekregen gisteren dat ik vandaag een beetje leeg ben Bloos

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:15

ja stuur mij maar een berichtje,want ik ben wel benieuwd

Juppy
Berichten: 71
Geregistreerd: 02-01-07

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:05

Je kunt via een foto en iemand die kan pendelen en met bach remedi werkt je paard ook laten uitpendelen dan krijg je de goeie druppels die bij jouw paard passen

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:10

jup schreef:
Je kunt via een foto en iemand die kan pendelen en met bach remedi werkt je paard ook laten uitpendelen dan krijg je de goeie druppels die bij jouw paard passen


Alle Bachremedie-druppels zijn 'uitgetest' tijdens het doormeten op Niek maar dit waren niet de juiste om mee te behandelen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:04

Jeetje, klinkt heel naar.

Wat zegt de "normale" dierenarts van zijn problemen?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:26

masja schreef:
Jeetje, klinkt heel naar.

Wat zegt de "normale" dierenarts van zijn problemen?


Dat ik z'n vieze koker moet wassen en moet insmeren met hydrocortiderm. En van die pollenallergie weet ik niet, heb ik hem niet voorgelegd. Alleen zal een reguliere arts het symptoom bestrijden en niet naar de oorzaak zoeken en dat doet een holistisch arts/therapeute wel!

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:38

de koker insmeren met hydrocortiderm?
wat raar?

kreeg laatst wel de tip om de koker te wasen met lactacyd, gewoon die voor vrouwen..schijnt heel goed te werken

wat betreft de pollenallergie,mijn veearts haar paard heeft het ook,zij heeft zelf best veel geprobeerd( altijd handig als je zelf arts bent) en die zegt dat pollennetje en hooikoorts medicijnen toch vaak t beste werken als t echt hooikoorts betreft

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:00

ellepel schreef:
de koker insmeren met hydrocortiderm?
wat raar?

kreeg laatst wel de tip om de koker te wasen met lactacyd, gewoon die voor vrouwen..schijnt heel goed te werken

wat betreft de pollenallergie,mijn veearts haar paard heeft het ook,zij heeft zelf best veel geprobeerd( altijd handig als je zelf arts bent) en die zegt dat pollennetje en hooikoorts medicijnen toch vaak t beste werken als t echt hooikoorts betreft


Prima tip hoor die Lactacyd maar als het dusdanig vuil is iedere keer en je moet echt iedere week z'n spulletje schoonwassen is dat natuurlijk niet meer normaal! Het overtollige 'smeer' komt natuurlijk van binnenuit en kun je niet tegengaan dmv met Lactacyt of iets anders te wassen.

Handig ja als je zelf arts bent! Maar is ze er ook al achtergekomen waarom haar paard die pollenallergie heeft? Een netje is namelijk ook symptoombestrijding. Ik hoop echt dat we het probleem nu hebben gevonden en dat de behandeling gaat werken. Jammergenoeg kan ik er nog niets over zeggen, pas over een week of 8 denk ik!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:01

@ Ellepel; doe jij mee aan dat onderzoek? Ik had Niek er wel voor opgegeven maar het weer afgeblazen omdat hij al onderzocht zou worden.

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:04

welk onderzoek?
als t geld kost doe ik er in elk geval niet aan mee Tong uitsteken
ap is me al duur genoeg zo

ik weet t verder niet van die arts, heb haar daar ook niet over doorgevraagd.

trouwens.....heeft niek geen schimmelinfectie dat ie daarom zoveel vuil produceerd in zijn koker?
of heb je dat al laten nakijken