help luis!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

help luis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 14:20

nog nooit gehad ....

2 weken geleden alles nog ontwormd met een invermectine worm spul ..

en nu een op de andere dag hebben ze allemaal (6!!!) in de kruin (onder de maantop) luis

nu heb ik geen stromend water op mijn land dus wassen word een hel
(zeker voor de 4 weken oude veulen en jaarling ...)

iemand DE gouden tip hoe dit zo goed adequaat en stressloos zo snel mogelijk DEFINITIEF te bestrijden ???

Kyona

Re: help luis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:24

Zou de dierenarts even bellen of hij een handig middeltje heeft. Met luis moet je er zo snel mogelijk bij zijn, om erger worden te voorkomen. Sterkte!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 17:02

morgenochtend is hij de 1e die ik bel !!

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:21

Jah zou ik ook doen en kijk ook uit voor je zelf !
En als het bestreden is was ook Dekens, Borstels Etc.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 19:14

ja dat word nog wat 1 compleet tuig 3 zadels hoofdstellen gelukkig geen dekens ..

2 kisten vol met borstels ...

gezelli ...

ieuwww mezelf moet er niet an denken , voorals nog bleek ik niet interessant genoeg ...

paar weken geleden begon 1 shet met jeuk en kale plekjes , vermoede toen al luis maar volgens de da (die toen toh maar een invermec.. injectie heeft gegeven ..was het geen luis ... nu zit alle 6 onder Boos! ja dat word nog wat 1 compleet tuig 3 zadels hoofdstellen gelukkig geen dekens ..

gezelli ...

ieuwww mezelf moet er niet an denken , voorals nog bleek ik niet interessant genoeg ...

paar weken geleden begon 1 shet met jeuk en kale plekjes , vermoede toen al luis maar volgens de da (die toen toh maar een invermec.. injectie heeft gegeven ..was het geen luis ... nu zit alle 6 onderja dat word nog wat 1 compleet tuig 3 zadels hoofdstellen gelukkig geen dekens ..

gezelli ...

paar weken geleden begon 1 shet met jeuk en kale plekjes , vermoede toen al luis maar volgens de da (die toen toh maar een invermec.. injectie heeft gegeven ..was het geen luis ... nu zit alle 6 onder Boos!

vroeg me eigenlijk af of frontline werkt ... aangezien ik ook 3 katten een hond kippen (erg gevoelig voor luis,..) konijnen en caavje heb ....

moet er niet aan denken , ik met mijn reuma, dat ik hier thuis ook alles incl dekens lakens ed moet gaan behandelllen .... Verdrietig

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:33

mijn jaarling had ook luis..
2 dingen gedaan..

eerste geschoren en daarna behandeld met neocidol (is voor schapen alleen wordt het niet meer bekocht)

en weg was het.

Er is vast bij je DA wel een ander middel met een vergelijkbare werking als neocidol. werkt super!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 18:57

nee helaas niet .... en dat goede middel is idd uit de handel ik had zo gehoopt dat ze nog een restje hadden ...

we hebben nu voor de paarden invermectine
om in te spuiten of oraal te geven (word dus oraal in dit geval..)

maar mijn tuig dekens borstels ... hoe krijg ik dat schoon? neet vrij> ? heb 1 x schurft gehad , tenminste ik niet mijn pony
maar ook die shampoo gebruikt ff in grote bak alles ff onderdompelen ff laten weken en afspoelen maar

maar nu ? hoe krijg ik dat nu goed schoon??

iemand de tip?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:00

Bij ons hadden de paarden ook luis. Bij 1 was het zo erg dat ze bijna met het paard wegliepen. Spuitbusje veerust gehaald, op de paarden gespoten, binnen 10 minuten lag er een laag dooie luis op het paard. Na 2 weken nog een keer herhalen voor de eieren die dan nog uitkwamen. Nu zijn ze luisvrij. Met die spuitbus kun je ook de borstels mee behandelen. Veerust kun je krijgen bij de Welkoop, of bij je ruitersportwinkel.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:40

Van Veerust tegen luis het ik nooit gehoord, maar dat zou een mooi middel zijn om alles 'schoon' te krijgen. Een vriendinnetje haar Shet had ook luis en zij heeft hem 2x met Frontline behandeld. En dat heeft geholpen. Veerust is volgens mij een stuk goedkoper dan Frontline. Heeft denk ik wel een andere werkzame stof. Maar als het werkt is het prima.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 23:32

joh als veerust helpt vang ik 2 vliegen in een klap, of eigenlijk vlieg en luis Haha! had de bussen toch net besteld ! dat komt mooi uit

ga iig mijn dekjes (ook voor mijn western pad een ideale oplossing!!)tuig en borstels er nu ook mee behandelen en
de paarden hebben net hun invermectine gehad ....

die krijgen vanaf overmorgen ook veerust Knipoog

bedankt voor deze tip !!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:49

Er staat op de verpakking niet dat het ook tegen luis helpt. Maar als je goed naar het plaatje kijkt dan zie je dat er vliegen en luizen op getekend staan. Ze zullen daar waarschijnlijk geen reclame voor mogen maken. Er staat op de verpakking ook dat het voor koeien is maar het wordt bij bijna elke ruitersportzaak verkocht. Het helpt heel goed en is stukken goedkoper dan Frontline.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 14:15

yep frontline heb ik voor mijn katten en hond
kweet hoe duur dat kost en weet ook wat de veerust mij kost ...(jeetje eigenzaakje heeft soms wel een voordeel hoor)