spierverlamming???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke_S

spierverlamming???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 13:35

Gisteren heb ik via via te horen gekregen dat mijn vroegere pony ( nu anderhalf geleden verkocht) overleden is. Ik ben erg geschrokken natuurlijk, ze was nog maar 14... Het schijnt dat hij iets van spierverlamming had, wa me totaal niet bekend voorkomt. Ze had zaterdag nog een wedstrijd gereden en twee dagen later werd hij erg mager (at wel goed nog), DA erbij en binnen een paar dagen was hij overleden. Zijn spieren zouden een voor een zijn uitgevallen tot het bij zijn hart kwam.
Nu is mij vraag: kent iemand dit of wie weet hier meer van. Ik kan er nl. niet zoveel over vinden....

alvast bedankt!
groetjes Hanneke

Needje

Re: spierverlamming???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:15

Ik dacht dat als een paard spierbevangen is, en je er nix aan doet, t paard z'n eigen spieren "opeet" en dus kan overlijden. Maar kan t ook zo snel niet vinden. En weet ook niet of dat zo snel gaat.
Verder heb ik er geen verstand van.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:18

De Enige ziekte waarvan ik weet dat dit gebeurt is Rhino maar dat kan bijna niet als alleen maar 1 pony het heeft. Dat is erg besmettelijk.

Misschien omdat je het verhaal via via hebt dat de informatie niet helemaal meer klopt .. dat gebeurt nog zeer regelmatig.

maandagziekte (spierbevangen) is weldegelijk dodelijk dat wel maar of het zo snel gaat weet ik eigenlijk niet.

Vervelend bericht om te horen zeg, Sterkte.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 14:47

Riant, bedankt...
en zelf dacht ik eerst ook aan maandagziekte, maar daar is toch zeker wel wat aan te doen en niet binnen een paar dagen afgelopen. Hier was dus helemaal niets aan te doen geweest en volgens mij is het zo bij maandagziekte dat de spieren verzuren en niet verlammen... Misschien dat de info niet helemaal kloppend meer is, maar zover via via was het niet. Misschien dat ik ze zelf maar even opbel. Zou toch graag willen weten hoe en wat...