Nierstenen, wie heeft tips/ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Nierstenen, wie heeft tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 11:11

Mijn ruin heeft al jaren last van nierstenen/gruis, hij gebruikt daar druppels voor van VSM, die best goed helpen, maar af en toe heeft hij toch nog wat last met plassen en een aanval.
Zoals afgelopen vrijdag toen hij lag te krioelen van de pijn in de wei, echt vreselijk pijn moet dat doen.
Ik dacht eerst aan koliek en ben met hem gaan lopen, maar het zweten rond zn achterbeen en oren (wat bij hem een teken van nieren is) wist ik helaas genoeg, de DA gebeld en die heeft hem een pijnstiller gegeven, meer kon hij niet doen zei hij. (die ook voor deze keer geholpen heeft)
Als mijn paard vaker last kreeg of als de pijnstiller niet afdoende was zou hij geopereerd moeten worden om de stenen te verwijderen.
Helaas gaat de operatie bij mijn paard niet op zei de DA vanwege de hoge leeftijd en zn longaandoening (dampig).

Is er dan helemaal niks anders voor dit soort kwalen aan medicatie (liefst homeoptisch) of behandeling (bij mensen kunnen ze de stenen deels vergruizen)
Mijn paard staat onder behandeling (ivm met zn dampigheid) bij een acupuncturiste die tijdens haar behandelingen de nieren activeert en ondersteunt.
Misschien dat zij me ook wat verder kan helpen, maar het komt regelmatig voor bij (meestal) ruinen misschien nog een bokker met dit probleem bij z'n paard?

Alvast bedankt!

Kyona

Re: Nierstenen, wie heeft tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:11

Heb je al eens naar shockwave geinformeerd (mocht het zo echt niet meer verder kunnen)? Die gebruiken ze bij mensen ook om nierstenen te vergruizen.

cissie

Re: Nierstenen, wie heeft tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 20:44

Kyona schreef:
Heb je al eens naar shockwave geinformeerd (mocht het zo echt niet meer verder kunnen)? Die gebruiken ze bij mensen ook om nierstenen te vergruizen.

Kunnen ze dat ook bij paarden doen?, bij mensen ben ik daar van bewust, volgens onze da was dit bij paarden niet mogelijk, misschien weet jij een adres?