Donderdag heeft mijn paard 2 uurtjes in de wei gestaan, het was een best kale wei. Naast de wei stond wat vers gras heb ik 2 volle handen van geplukt meer niet. Vrijdagavond ben ik gaan rijden en ze liep een beetje onregelmatig met haar rechtervoorbeen. Het valt niet echt op. Maar het is er wel. Gisteren (zaterdag) ben ik er even op gaan zitten, het is iets minder maar het is er nog wel. Weten jullie misschien wat dit is? Voor zover ik weet is ze nooit hoefbevangen geweest (heb haar een dik halfjaar), ze is een 10 jarige KWPN merrie. Ze is ook goedgekeurd door de dierenarts maar ik weet niet of er dat iets mee te maken heeft. Ik hoop echt dat jullie er iets over weten...
Ojah, ze word elke dag gereden, ze komt bijna elke dag wel een uurtje op de wei, jammergenoeg niet zovaak ze staat in een vol-pension. Nu rijd ik haar natuurlijk niet zoveel... Hoop dat jullie iets weten!!!
Laat er anders even iemand naar kijken die er wat meer verstand van heeft (Instructeur, hoefsmit, stalgenoot?) Over de computer een kreupelheid beoordelen is misschien wat lastig. Naar aanleiding van het advies kan je dan beslissen of je er een DA bijhaalt. Succes!
Bij hoefbevangenheid gaat je paard vaak ook anders staan, een foto is te zien op: www.hoofcare.nl/map_voor_hoefproblemen/ hoefbevangenheid_images/hoefbevangenheid_images.html - 51k
De kans dat je paard hoefbevangen is van een uurtje op het land staan is klein. Ook als je paard iedere dag gereden word zoals je zei is die kans echt klein. Ik denk dat je even verder moet kijken dan alleen die hoefbevangenheid. Laat er iemand naar kijken die ervaren is en als je het niet vertrouwd dan een arts erbij halen. Het is zo heel moeilijk te beoordelen vanaf een computer....
Hahh YES!!! De baas van de pensionstalling heeft veel ervaring met paarden. Hij heeft er dus naar gekeken. Hij zei dat een spijker (sorry ik weet even niet hoe je het noemt) van het hoefijzer verkeerd zat. Hoefsmid heeft 'm er weer goed ingezet, hoe het kwam dat die spijker verschoven weten we nog steeds niet Ik ben blij dat het weer goed is!