Ontstoken Ogen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Ontstoken Ogen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 10:29

[i] Heyz x
Ik heb een vraagje.
Mijn paard staat nu elke dag in de wei, en 's avonds haal ik hem naar binnen, maar dan kan hij nog in de paddock rondlopen. Maar , sinds gisteren heb ik gezien dat zijn ogen nogal opgezwollen zijn. Mijn vader zegt dat het van de vliegen is. Vanmorgend waren ze nog wat gezwollen, en er komt een beetje vocht uit. Zou dit een allergie kunnen zijn tegen de vliegen ofzo? En kunnen we daar een zalfje voor kopen ?

Alvast bedankt,
Saffierie!

dempsy

Re: Ontstoken Ogen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:33

Mijn pony heeft dat ook best snel als er vliegen zitten, het heeft dus wel met de vliegen te maken en wat ik dan doe is water koken en dat water af laten koelen...(dus dat het water steriel is) en dan met een schoon doekje zijn oog deppen als je dat een paar keer per dag doet(bv. 's morgens en 's avonds) gaat het opeen gegeven moment over. en wat ik ook heb is een vliegenfrontriempje aan zijn halster Haha! Ik hoop dat het lukt Knipoog

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:53

Mijn paard heeft twee jaar geleden een enorm ontstoken oog gehad van de vliegen op het land. Eerst leek het nog wel mee te vallen, maar de ochtend er na stond hij met een oog zo dik als een tennisbal, en met een heleboel prut eruit.
Ik heb toen de dierenarts gebeld, die hem een antibioticaspuit heeft gegeven. En ik kreeg ook een zalfje om twee maal daags aan te brengen. De onsteking was toen snel weg gelukkig.
Hij heeft nu alle dagen een vliegennet om zijn hoofd, dat scheelt echt 100%.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 10:58

Ohja, bedankt! Ik zal het eens proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:51

doe een paar goudsbloemen in een kopje giet en gekookt water op en laat het lang staan. Met het aftreksel kan je de ogen uitwassen, het is zeer verzachtend en helpt ook bij een allergische reactie van de ogen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:50

mijn pony heeft een blind oog, wat erg veel vliegen aantrekt. ik dep dit elke dag met afgekoelt gekookt water zodat het schoon blijft. Zomer gebruik ik NO WAY een vliegen frontriempje meer, hierdoor raken haar oogjes alleenmaar nog erger geirriteerd! ik koop liever voor wat meer geld een vliegenmasker of smeer rond haar ogen wat natuurlijke anti-vlieg.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:16

Je kan ook kokend water gebruiken en als het Afgelkoeld is op deppen met een schoon doekje of en schone handdoek.

En als het wat beter daar mee gaat kun je een masker aanschaffen of een netje dat de vliegen op afstand houdt.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:22

oogzalf van de VA,
kost geen fluit Knipoog
Ook is het handig om een vliegenfrontdeeltje om je halster om te doen in de wei.
Mijn paard heeft sinds deze maatregelen nooit meer last gehad van ontstoken ogen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:13

De mijne had gisteren ook een ontstoken oogje van die rotinsecten. Bij de apotheek kan je boorwater halen (kost twee keer niks) om het mee uit te wassen. Daar gaat het wsch wel mee over, na een paar dagen, en anders idd oogzalf (terramycine).

En ik heb haar vliegenmasker uit de kast gehaald!

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:47

CAF zalf werkt bij risk altijd erg goed.

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:44

mijn paard heeft het ook sinds vandaag maar mijn schoonvader is dierenarts dus ik had meteen het nodige bij de hand ....een zalfje en deppen met water dat is alles wat je kan doen, een vliegennet is idd ook erg handig!!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:12

Mushy heeft er ook snel last van. Ik was het uit met rozenwater en doe er dan Terramycine oogzalf in. Sinds ik haar masker van 's ochtends tot 's avonds op doe is het véél beter en heeft ze er nog zelden last van!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 16:08

Bedankt iedereen! Het gaat al stukken beter met het kapje, en ik heb zijn oogjes ook mooi afgekuist met het kokend water.
XxX