Dikke benen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miphan

Dikke benen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 11:33

Een tweejarige hengst had een paar weken terug opeen s 4 dikke benen -vocht- (niet hele been maar voor knien en achter spronggewrichten). Toen heeft de fokker de dierenarts gebeld en gevraagd wat dit zou kunnen zijn, deze dacht omdat hij van stal ineens dag en nacht op wei was gezet dat het aan gras zou liggen, teveel eiwitten in een keer. Nu zijn vorige week zijn voorbenen weer zo goed als normaal, nog maar een beetje vocht te voelen maar zijn achterspronggewrichten blijven dik. Nu denkt de fokker dat het OCD of spat is en geeft zijn carriere al ongeveer op.

Aankomende dinsdag gaan we met hem naar de dierenarts om foto's te laten maken en ik vindt erg spannend, hoop echt dat het van het gras is (dit is te testen door hem op stal te zetten een paar dagen en te kijken of het mindert , maar fokker werkt hieraan niet echt mee)
Wie heeft einig idee wat dit kan zijn, mij lijkt het onwaarschijnlijk OCD te zijn omdat het in 4 benen was dat is toch haast onmogelijk? Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?

Wesco

Re: Dikke benen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:58

nee niet bij zo'n jong paard ben benieuwd wat de dierenarts zegt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:43

Slimme actie van die fokker ! maar ik gok ook op het gras....ocd kan natuurlijk wel bij een jong paard, maar daar krijgen ze geen 4 dikke benen van.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:33

OCD: zou wel toevallig zijn als dat tegelijker tijd bij meer benen op dezelfde plaats openbaart.

Miphan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 08:25

OCD lijkt mij ook niet, ben gisteravond dus weer geweest en van voor is het zo goed als weg maar van achteren...jeetje echt dikke spronggewrichten... Verdrietig