Mager.. Dun..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ne0horse

Mager.. Dun..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:15

Een van mijn pony's is een tijdje ''mager'' geweest.
Dat is nu het probleem niet meer maar hij is nog wel wat dun waardoor je zijn ribben nog wat ziet en hij is gewoon nog niet helemaal TOP.
Wie o wie weet met wat voor voer ik hem het beste Bij kan voeren??

femskie

Re: Mager.. Dun..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:44

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een heleboel topics tegen waarin hetzelfde gevraagd wordt! Lachen
Meestal adviseren de mensen hier dan maismeel, slobber en/ of pulp. Maar het is vooral heel erg goed om te zorgen dat je paard de hele dag door hooi krijgt. Gewoon maagvulling dus. En zorgen dat er verder goed gevoerd wordt.

Verder natuurlijk zeker weten dat er niks met de tanden aan de hand en is goed ontwormen. Maar dat is natuurlijk logisch..Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:12

als hij nu al dikker wordt zal het wel goedkomen, de mijne werd afgelopen winter ook ineens vrij schraal, bleek dus hooi te krijgen waar te weinig voeding inzat, nu hij weer in t gras staat trekt het allemala bij.

eventueel extra wormenkuurtje erin kan helpen, weet niet of de jouwe in het land staat en wat nu verder zijn voeding is?

Ne0horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 08:08

Hij staat nu ook weer op het land ja en hij krijgt s'morgens 1 bix en smiddags verder nog hooi,,(en het land Knipoog )

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:17

Mijn pony voerde ik maismeel bij wanneer ik hem te dun vond. Ik heb heel veel tips gekregen in mijn eerdere topic: dikmakers please!
Wie weet heb je er iets aan!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:00

hele dag door hooi voeren en maismeel bijvoeren help echt goed en een extra wormenkuur kan ook

Ne0horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 13:31

okee egt bedankt Knipoog

Topisquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:31

onze arabier staat ook te mager, kreeg maissilo, grassilo ccm, krachtvoeder en een hele dag in het gras. dierenarts zegt dat het misschien aan zijn gebit ligt of aan wormen misschienn misschien een bloedtest laten nemen? btw als je maismeel gebruikt niet te veel dit gebruiken ze om kalveren vet te mesten ...

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:55

Voordat je van alles gaat proberen met voer of supplementen, zou je eerst moeten kijken waaróm je paard te "schraal" blijft. Het kan zijn dat hij problemen heeft met zijn spijsvertering. Als hij bijvoorbeeld niet goed zijn voedingsstoffen uit het voer kan opnemen, dan helpt het niet om meer te voeren.

Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom een dier mager is en dat is echt niet altijd met voer op te lossen.
Meer weten?

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:46

Voer hem maar merriebrok ipv een sportbrok. Daar zit veel meer in dat ze nodig hebben voor spier/vlees opbouw. Een sportbrok is meer voor energie. Mijn drie-jarige ruin staat ook op merriebrok.