Sharif heeft weer geen mazzel. Hij heeft een merrie gedekt waar op het oog niks mis mee was, maar waarschijnlijk heeft hij van haar een herpesinfectie gekregen.
Hij wilde de laatste dagen niet echt meer uitschachten, en als hij dat wel deed zaten er een paar blaasjes op zijn penis. Overlegd met de bedrijfsdierenarts, die dacht aan herpes en adviseerde te spoelen.
Toen ik heb gisteren echter gesedeerd had schrok ik zo, in 1 dag tijd was het zo vreselijk uitgebreid. Zijn hele penis zat vol met blaasjes en opengeknapte blaasjes.
Ik heb toen onmiddelijk mijn eigen dierenarts gebeld en die is komen kijken, hij heeft een herpesinfectie.
Ik heb antibiotica en pijnstilling gekregen voor hem, en hij mag iig dit seizoen niet meer dekken.
Maar wat ik eigenlijk vergeten ben te vragen is of hij ooit nog wel mag dekken, als dat niet het geval is laat ik hem net zo lief castreren.
Hij is absoluut niet moeilijk in de omgang, maar niet meer mogen dekken zou betekenen dat hij ook niet meer in de groep mag staan en dat vind ik eigenlijk wel heel erg voor hem.
Wie heeft er ervaring mee, of hij nog mag dekken....