Harde bult achter voorbenen, misschien door singel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Harde bult achter voorbenen, misschien door singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:06

Kwam vanavond bij Speedy en zie dat hij vlak achter zijn voorbenen op zijn borst/buik een rare dikke bult heeft. Vlak voor / net op de plaats waar de singel zit. Het voelt hard aan, lijkt erop dat het op een spier zit. Nou heeft hij gister langer gelopen dan normaal, heeft ongeveer 3,5 uur het zadel op gehad. Iemand anders heeft hem gezadeld, ik heb niet gekeken of die de singel misschien strakker had dan wat ik normaal doe. Zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben? Ik heb er cooling gel op gedaan en uiteraard niet gereden vandaag.

Montreux

Re: Harde bult achter voorbenen, misschien door singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 06:37

Is het niet gewoon een insectenbeet? Mijn merrie had op de wei gestaan en stond even echt hard te meppen met haar staart. Naar haar toegelopen niets te zien. Bleek ze de volgende dag echt een harde tennisbal onder haar buik te hebben. Het is dat ik haar de dag ervoor bezig heb gezien met haar staart dat ik de link kon leggen. Ze was dus even flink gestoken. Geen flauw idee door wat, maar een mug kan het niet zijn. Na drie dagen was de bult al bijna helemaal verdwenen. Gelukkig zat hij achter de singel en kon ik gewoon rijden.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 08:20

Kan eigenlijk ook wel, in ieder geval even een paar dagen afwachten. Dankjewel!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:17

kan ook eventueel van liggen komen doordat ze met een hoef of hoefijzer daar tegen aan liggen, dan noem je dit een legger en kan wel zo groot als ene tennisbal worden.

prik van een daas kan ook, maar ook zeker van de singel, helemaal als er een huidplooitje vast komt te zitten, dan krijg je eigenlijk een klein kneuzinkje..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 12:37

Dat van die legger wist ik nog niet. Maar ik denk dat hij het dan wel vaker moet hebben, als hij wel eens zo ligt. Eens kijken straks hoe het er uit ziet.