kaal plekje op rug wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IloveJaimy

kaal plekje op rug wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 22:42

Mijn pony heeft al een paar weken last van een kaal plekje op zijn rug. Het is nie open. Heb zelf het vermoeden dat het van het deken komt( heb ik nu al een week afgelaten).
Maar voor de zekerheid heb ik ook een gelpad gekocht. kan ik dan gewoon blijven rijden als ik dat gelpad gebruik.
Ik hoorde ook van iemand dat je ook gewoon mag blijven rijden als het plekje wel open is als je dan maar een gelpad gebruikt is dit zo?
(heb nu een week nie meer gereden.)

graag wil ik jullie reacties.

Groetjes

Jannepauli

Re: kaal plekje op rug wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:08

Hmmm... stel jij hebt een blaar op je hiel en je moet nog een heel eind lopen. Iemand zegt dan tegen je: doe maar een dikke sok aan, dan voel je het niet zo. Loop je dan lekker? Waarschijnlijk niet... dus:
Als je pony een open plekje heeft op de rug op de plaats waar het zadel ligt, laat het dan gewoon eerst genezen. Dat is beter dan doorrijden met een gelpad.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:29

Kijk even of het gevoelig is bij druk op de rug. Zou wel even wat rust geven. Maar als het niet gevoelig is zou je wel kunnen rijden. Bij pijn natuurlijk niet en als het er na het riden slechter uitziet ook niet.
Als het alleen kaal is en niet gevoelig kun je mi wel rijden. Maar wel goed in de gaten houden! Welzijn van het paard staat voorop.
Jannepauli schreef:
Hmmm... stel jij hebt een blaar op je hiel en je moet nog een heel eind lopen. Iemand zegt dan tegen je: doe maar een dikke sok aan, dan voel je het niet zo. Loop je dan lekker? Waarschijnlijk niet... dus:
Als je pony een open plekje heeft op de rug op de plaats waar het zadel ligt, laat het dan gewoon eerst genezen. Dat is beter dan doorrijden met een gelpad.

Jannepauli schreef:

Bericht Onderwerp: Re: kaal plekje op rug wat nu? Reageer met quote

Bij een blaar loop je niet door, maar als ik mijn benen onthaart heb wel hoor!!! Haha! Haha! Haha! Haha!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:20

Haha! @ Juco: haha, wijsneus!! Haha! Haha!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:13

@ Jannepauli, valt wel mee hoor, dat wijsneus. Kan zelfs niet normaal "quoten" Haha! Haha!
Maar plekje kwam volgens TS van deken en niet van zadel vandaar de vergelijking Haha! Haha! Haha!

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 19:55

hallo allemaal,

bedankt voor de reacties....
Heb vanaf vorige week woensdag nie meer gereden heb hem alleen op de wei laten staan..
Morgen ga ik weer rijden. Alsik op de plek druk geeft hij geen pijn aan dus het zal allemaal wel mee vallen....

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:06

suc6 morgen.

de mijne had ook een kale plek sinds donderdag (gebeten, hij had een kale plek in gebitsvorm zegmaar Knipoog ). ik heb gister en vandaag wel gereden (had vandaag wedstrijd). hij loopt niet alsof hij er last van heeft.

ps: met dit weer kan zonnebrandcreme op kale plekken smeren geen kwaad.