vieze ogen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marit_bos_

vieze ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 22:25

Hoi hoi,

Mijn paardje heeft zomers altijd zo'n last van zijn ogen- ze tranen, daar komen vliegen op etc etc.

Een vliegennetje wordt weggevreten door de andere ponies in het land. Zo'n groot masker werkt beter, maar de troep blijft aan het masker zitten, het wordt er niet beter op.

Gek genoeg scheelt het waar mijn paard staat. Ik woon bij het strand, dan is het niet echt erg, als hij bij me is. Meestal staat hij meer in het binnenland- bij een vriendin. Daar wordt het heel erg. Is er niet een middeltje dat heel goed helpt tegen vliegen??? en niet aggressief is op zijn hoofd???

Jannepauli

Re: vieze ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:11

Welke troep blijft aan het masker zitten??? Beter troep op het masker dan in de ogen van je paard zou ik zeggen...
vliegen in de ogen zijn niet alleen irritant maar kunnen ook voor vervelende ontstekingen zorgen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:52

Een goed stevig vliegenmasker lijkt mij ook de beste oplossing. gewoon iedere avond even schoonmaken (het masker) en dan zal de troep toch wel meevallen??

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:12

Bedoel je dat de prut uit zijn ogen aan het masker blijft zitten? Dan zou ik even de dierenarts laten kijken en het laten behandelen. Met een masker kan je de situatie daarna onder controle houden. Verder is er eigenlijk niets dat preventief werkt.

Ne0horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:23

Als ik jou was zou ik de DA er bij laten komen als je ziet als er veel en dik prut uit de ogen van je paard komt..
Ik heb het zelf ook mee gemaakt bij mijn pony dat ze een ontsteking in de oog had door de vliegjes en daar ben je niet klaar mee..
ik was er zelfs te laat bijna mee, terwijl het er niet zo heftig uit zag Verdrietig
Maarja zo zie je maar dat paarden snel een virus op kunnen lopen.

Met een vliegenstik kan je tog rond om de ogen dat vliegen creme rond smeren( voorzichtig een maar kleine hoeveelheid ) en inderdaad wat ze hier voor al zeiden.. een stevig vliegen netje!

Dwerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:34

Hallo..!!
Mijn paardjeh had ook een tijd lang last van traanogen, en op een begeven moment werd t zo erg, en ging t ontsteken (ondanks heel goed schoongemaakt te hebben) en kwam er n bult op. Gewoon de dierenarts erbij gehaald.. ik heb een tube gekregen.. en iedere dag moest ik een beetje OP haar oog smeren..
Na een tijdje was het over
succes ermee=)