Vieze oren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Vieze oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 21:48

Een paard bij mij op stal heeft allerlei viezigheid in de oorschelp zitten. Moet dit schoongemaakt worden of gewoon laten zitten. Foto's kunnen gemaakt worden

Angela

Re: Vieze oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:11

Ik zal de DA er even over bellen als ik jou was,(telefoontje is meestal gratis) misschien zit er iets verstopt waardoor het zo vuil is? of is het gewoon modder???

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 22:22

Geen idee eigenlijk. Ik ga morgen wel even kijken

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:20

Wat voor viezigheid?? Is het donkerbruin of donkerrood oorsmeer?
Dan snel de DA erbij voor een middeltje - dat is oormijt ( kleine witte beestjes, niet met het blote oog waar te nemen - de DA moet even kijken met een otoscoop.
Kan echter ook een bacteriële infectie zijn dus altijd verstandig om even na te laten kijken. Beide aandoeningen zijn erg vervelend voor het paard ( jeuk en erger)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 06:11

Nu jullie het over jeuk hebben, mijn pony heeft altijd jeuk aan haar oor, is dit erg? Ze heeft grijzige oorsmeer

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:35

Af en toe kan het nodig zijn de oren schoon te maken. De Da heeft hiervoor wel een zalf, die je in de gehoorgang brengt. Je kneedt dan het oor zo dicht mogelijk bij het hoofd. Wel voorzichtiig natuurlijk. Dan komt het smeer los en kun je het met keukenpapier zo uitvegen. Moet het paard natuurlijk wel goed vinden. Ga nooit met oorstokjes aan de gang.