op 19 april ben ik de trotse "mama" geworden van een prachtig shetlander veulentje genaamd BAILEY.
toen ze 3 weken oud was heeft zij al koliek gehad, dierenarts geweest enz. ze is geholpen en alles ging weer goed.
toen is zij woensdag 8 juni naar het land gegaan , de eerste 3 dagen ging alles goed, dagelijks weze kijken en geen problemen.
totdat ik vrijdag kwam kijken, het snot en derrie liep uit haar neus, op haar mond stond schuim en ook was zij wat aan de diaree, direct de dierenarts geweest, die constateerde dat het een slokdarm verstopping was, dmv. een sonde is zij toen doorgespoeld en de verstopping was weer helemaal weg, nog antibiotica gehad. en ze was weer helemaal de oude!
totdat ik zondag weer kwam kijken en zij weer precies hetzelfde had als die vrijdag ervoor, weer direct een dierenarts gebelt en weer hetzelfde verhaal. zowel de dierenarts als ikzelf vonden dat dit niet zomaar kon gebeuren en dat 1x nog wel mogelijk was, maar dat een 2ex wel erg veel was voor zo'n kleine ding. dus er moest een oorzaak zijn, maar wat?? volgens de dierenarts konden het wellicht haar kiezen zijn die niet goed groeiden, scheef stonden, haken etc.
dus wij hebben haar direct weer naar stal gehaald, aangezien de tandarts pas woensdag kon komen heb ik goed opgelet met voer etc., maar maandag had ze toch weer last van snot en slijm uit haar neus, na veel masseeren is er geen dierenarts aan te pas gekomen. ook had zij geen koorts en is het weer goed met haar gekomen.
woensdag is dus de tandarts geweest, maar volgens haar was het niet het gebit van BAILEY, want dit was keurig aan het groeien!
maar wat zou het dan wel kunnen zijn??
heeft iemand ervaringen hier mee of enige suggestie wat het zou kunnen zijn???? want ik durf haar niet op het land te zetten omdat ik bang ben dat ze het weer krijgt!
zelf heb ik al aan ontstekingen etc gedacht, maar dan zou ze ook koorts etc moeten hebben, maar dit is niet het geval ook heeft ze gewoon veel levenslust en ziet ze er goed uit!
alvast bedankt gr. bianca