Toen ik na 2 maanden stilstaan weer kon rijden ging het harstikke goed, maar nou is het sinds Zondag weer raak. Ik stapte erop en ze ging meteen de lucht in zo'n pijn had ze.
Meteen de fysio erbij en ja hoor weer last van die rug en nog erger dan de vorige keer.
Ik baal er zo van, ik heb zo hard getraint het afgelopen jaar en ik wou Zaterdag een startkaart gaan aanvragen
. Het ergste vind ik natuurlijk dat Jessie nu pijn heeft, maar ik vind het gewoon zo poedersuiker dat ik over een tijdje dan weer overnieuw moet beginnen voordat ik eindelijk kan starten! 
dat het zadel met extra wrong niet bij mij paste (ik zette namelijk met mijn knieen af in de wrong) en een voorsingel voor mijn paard ook niet verstandig was vanwege de extra druk op haar schouders die mijn rijstijl haar opleverde. Aan het zadel zelf was op zich niets mis nee. Behalve dat het voortdurend naar rechts kiepte, hoe vaak het zadel ook werd opgevuld. Maar goed mijn merrie is daar minder ontwikkelt.
. Bij het masseren staat ze helemaal te genieten (behalve als ze op de rug gemasseerd wordt) .