Zou dit goed in de gaten houden. Mijn paard had toevallig twee weken terug ook zoiets. Begon met ook een korstje naast haar vetlok. Kon ook niet echt ontdekken wat dit nu was. Volgende dag stond ze ineens met een heel dik been (kogel en kootholte), voelde warm aan en had ineens meerder plekjes in de kootholte. Ben dit direct gaan ontsmetten want het was onstoken, heb er een dierenarts bijgehaald en het paard heeft 4 spuiten penicilline, 1 spuit gehad in een ader dit was voor de zwelling, vier dagen lang op 2 x 2 x daags antibiotica tabletten en moesten dagenlijks wassen met betadine en een onstekingsremmende creme insmeren.
Wil niet zeggen dat jou paard hetzelfde heeft als dat die van mij had, maar wil hiermee aangeven dat het van de een op de andere dag ineens om kan slaan. Mijn paard bleek dus een soort schimmel/bacterie te hebben. Wat het nu precies was is nog niet helemaal duidelijk.
Het paard stond op stal op drie benen als ik er al naar keek, maar heeft werkelijk geen pas kreupel gelopen. Snappen doe ik dit nogsteeds niet. Nu zijn we twee weken verder en de plekjes zijn zo goed als weg. Alleen de kogel is nog wat te dik als ik haar van stal haal. Na een rondje of twee stappen is dit weer goed, dus moet het nog goed in de gaten houden.
Heel veel succes in ieder geval.