Is dit spat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karinnn

Is dit spat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:12

After loopt eigenlijk al vanaf het weekend heel kort achter en hoor je bij elke stap die ze zet een tik vanuit d,r achterbenen. Huilen Nu heeft ze toen ze 3 was dit ook gehad en toen heeft de da geconstateerd dat het spat is, maar dat ze daar wel over heen zou moeten groeien, ze heeft toen een tijdje op pijnstillers gelopen en het advies was om vooral geen rust te geven maar gewoon met pijnstillers te gaan rijden. Mijn vraag aan jullie is of jullie ook denken dat het weer spat is of misschien wat anders.

Ik ben wel van plan dat als ze vanavond nog niet goed loopt ik de da even belt over wat hij zou doen.

Kyona

Re: Is dit spat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:29

Heeft de dierenarts toen foto's gemaakt? Spat is alleen echt te constateren op een foto nl. 3 jaar vind ik wel erg jong voor spat. En ja, normaal gesproken vergroeit dit en hebben ze er geen last meer van. Hoe oud is je paard nu? Een tik vanuit de achterbenen heeft volgens mij niets met spat te maken. Als het gewoon zachte tikjes zijn wat je vaak hoor dan is het te weinig gewrichtsvloeistof en dit is onschuldig. Als je paard niet goed loopt zou ik de dierenarts er even bij halen voor een juiste diagnose.

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:34

ja er zijn toen foto's gemaakt. Ze is nu 10, de dierenarts zei toen ook dat het niet zovaak bij jonge paarden voorkomt maar dat het wel kan.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:51

Die tik die je hoort hebben veel meer paarden. Volgens de DA is dit inderdaad heel onschuldig.

Het zal veel minder voorkomen bij jongere paarden, maar het is inderdaad mogelijk dat een jonger paard artrose of spat heeft.

Je paard kan zich natuurlijk verstapt hebben. Is zijn been dik of warm? En als hij te lang onregelmatig loopt zou ik inderdaad even de DA bellen. Het kan iets onschuldigs zijn.