Ik heb nav mijn vorige toppic een paar vragen . Het ging eigenlijk heel goed. Ze heeft al sinds zaterdag geen pijstillers meer en ik geef haar Pavo vital ( vitamine) en mussclefit .
gisteren nacht heeft het zo hard geregend, ze heeft wel dek op, maar naar mijn gevoel toch wel een kleine terugstlag gekregen door die boel nattigheid die ze natuurlijk toch via de grond optrekt als ze ligt.
Ze staat nu sinds een paar dagen in een heel erg kaal stukje voor aan in de wei. kan ze wel wat kabbelen maar niet te veel.
Ik ben nu in de 3e week en ik stap nu ongeveer een half uur per dag.
Nu loopt ze de eerste 3 min een beetje stijver daarna gaat het goed en als ik haar meer push om haar achterhand er onder te zetten dan gaat het eigenlijk ook beter. Maar ik ben dan bang dat ik haar ergens door heen rij. Hoe deed jij dat?? en is het normaal als ze eerst wat stijver loopt en liep jij dan ook gewoon door? Of zetten jullie je paard dan weer een dag op rust???
Kortom een heleboel vragen om te weten wat nu normaal is en wat niet normaal is met deze ziekte.
Verder ben ik nu in week 3 aan het stappen en blijf voorlopig gewoon nog lekker stappen. Ik stap in het bos op de makkelijke en rechte paden. Of moet ik haar ook juist weer zien soepel te krijgen in de bak en op voltes gaan stappen en zo??
al vast bedankt voor jullie reacties.