Teken bij paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urban

Teken bij paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 21:28

Ik rij graag met Urban buiten, nu heeft mijn paard 4 hele hoge witte benen (tot zijn knieen). Als ik door het bos gereden heb, op de paden, dan heeft hij als ik thuis kom wel een stuk of tien teken op zijn benen/ lichaam. De dierenarts geeft aan dat ik hem met een anti-tekenmiddel in moet spuiten. Dat kost een vermogen want het gaat per kilo. Kan een paard besmet raken met lymhedisease? Waarom heeft mijn paard er last van en alle andere op stal niet? Zou dat door zijn witte benen komen? Wie weet hier antwoord op en misschien een oplossing voor!!

Anoniem

Re: Teken bij paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:41

Dat tekenmiddel hoeft niet per kilo. Je spuit gewoon op de plekken waar ze graag gaan zitten een paar spraytjes. Tussen de voorbenen, borst en in de flanken. Mijn veulen zat er vorig jaar onder, de veearts adviseerde mij gewoon frontline op de plaatsen waar ze gingen zitten maar niet voor het hele gewicht. Ik weet niet of veerustspray tegen teken helpt. Voor ander ongedierte is het wel goed spul. En volgens mij kunnen ze er wel ziek van worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:49

Ik las in Bit iemand met een fries die hetzelfde probleem had. Zij loste dat op, door de benen voor een rit in te spuiten met Frontline. Dat scheelde echt heel veel.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:56

Wij hebben er op stal ook erg last van. het ligt zeker niet aan je witte benen hoor. Mischien dat wij ze ook in laten spuiten. er zijn nu ook bepaalde teken in nederland die wel ziektes over brengen. vandaag had vannetey er ook weer twee. brrr wat vind ik dat rare dingen als ik ze eruit heb gehaald heb ik zelf het gevoel dat ik helemaal onder zit Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:27

Desiree schreef:
Ik las in Bit iemand met een fries die hetzelfde probleem had. Zij loste dat op, door de benen voor een rit in te spuiten met Frontline. Dat scheelde echt heel veel.

Jaa, had ik ook gelezen. Bij onze hond helpt het ook super Ja

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:39

Voor dat je uit rijden gaat idd Frontline op de benen, borst en buik spuiten van je paard. Als je weer terug bent controleren of er toch nog niet eentje de Frontline getrotseerd heeft en deze met een tekentang weg halen.
En ja, paarden kunnen wel degelijk de ziekte van Lyme krijgen. Zie voor meer informatie: http://www.keerhoeve.nl/Lyme.htm
Als je paard deze symptomen vertoont en je hebt onlangs een teek bij hem weg gehaald direct de DA bellen en je paard laten behandelen!
Mijn paard is er een aantal dagen goed ziek van geweest....