staart schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:23

mijn pony heeft nu al een tijdje [ik denk 1.5 week]
last van jeuk, helemaal bovenaan op de staart wortel Ach gut
hij heeft eeen mooie staart dus zou zonde zijn als die helemaal kapot gaat!
m'n pony word verder optijd ontwormt enzo en voor de rest zou ik ook niet weten waar het vandaan zou kunnen komen...
heeft iemand hier ervaring mee?
en wat jullie er tegen gedaan Lachen

ellepel

Re: staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:43

haal een fles azijn, gewone geen schoonmaak azijn en smeer daar de staartwortel goed mee in, vaak gaat de jeuk dan weer weg.

komt vaak van een dikke volle staart word warm en gaat jeuken, ook van het verharen kan t komen dan jeuken de losse haartjes.goed poetsen en uitspoelen met water helpt ook wel, of even een keertje wassen met teershampoo of anti roos shampoo

soms komt het ook van aarsmaden, dat zijn kleine wormpjes die rond de aars( poepgatje dus..) zitten en die gaan jeuken, keertje extra ontwormen kan dan helpen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 13:58

okee heel erg bedankt Lachen

dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:59

Was de staart goed ook op het staartbot

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:10

goed wassen evt met teerschampoo en dagelijks insmeren met klitwortellotion van het kruidvat(2.09 e)

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:28

dat is waarschijnlijk gewoon van de muggen, je hebt van het merk ''neovet'' iets en dat heet ''deogel'' dat smeer ik er altijd op als ik al een beetje de haren boven op de staart in de war zie en dat werkt super.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:29

allemaal bedankt voor jullie tips Ja

Topisquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:37

zomerrui? Wij gebruiken Kiltik gewoon te verkrijgen in de paardenshop, wij verdunnen het wel met wat water, helpt goed

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:41

Pony van demanege doet dat ook altijd.. die heeft zomerexeem en word die bovenkant van de staart en heel de manen eraf geschoren..

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:33

Baby shampo of paardenschampo een keer goed wassen.
En baby olie en lotion goed vet houden ik ben er met vz-paard ook aan bezig

michelle007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:20

Ik heb sweet itch erop gedaan en dat helpt wel als onze pony in de wei staat maar o wee als hij even op stal staat om te eten. Dan schuurt hij zowat zijn halve staart eraf. Nou is mij verteld dat het helpt als je de staart vanaf de wortel een centimeter of 5, 6 intaped. Wat vinden jullie daarvan?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:52

Babyolie met wat druppels lavendelolie (essentiele olien) werkte heel er goed bij een Shetlander van een vriendin van mij... (tegen de jeuk dan).

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:11

Lontje schreef:
Babyolie met wat druppels lavendelolie (essentiele olien) werkte heel er goed bij een Shetlander van een vriendin van mij... (tegen de jeuk dan).

etherische of essentiele olie mag nooit met een minerale olie (zoals baby olie)vermengd worden, alleen met een koudgeperste olie als olijfolie, calendula of goudsbloemolie, druivenpitolie of jojoba (dat is een was en werkt goed bij een gehaarde huid)!!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 10:19

nogmaals bedankt met jullie reacties Ja

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:13

@lieneke: de pony van steffie heeft denk ik geen zomereczeem. Dan zou hij op meerdere plekken jeuk hebben. Dus staart eraf is denk ik niet nodig.

Er zijn genoeg andere middeltje op de markt om het jeuken tegen te gaan.
Verder zou ik met dit warme weer eventueel regelmatig de staart wortel met koud waar nat maken. Dat koelen vermindert de jeuk.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:54

Josefien schreef:
Lontje schreef:

etherische of essentiele olie mag nooit met een minerale olie (zoals baby olie)vermengd worden, alleen met een koudgeperste olie als olijfolie, calendula of goudsbloemolie, druivenpitolie of jojoba (dat is een was en werkt goed bij een gehaarde huid)!!

Oh dat wist ik niet eens! (en zij ook niet) Zij had het via via en het werkte perfect hij had al zijn manen eraf geschuurt en binnen de kortste keren was de jeuk weg en groeide alles weer aan. Waarom mag dat niet eigenlijk?