wie weet wat dit is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:59

hoi mijn pony heeft rare vochtbulten op zijn achterbenen zijn beide identiek verbeeld ik me dit of is er echt iets zoja wat kan dit zijn hij loopt niet kreupel ofzo?
wie weet wat dit kan zijn

Kyona

Re: wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:03

Misschien kan je het wat beter omschrijven: bijv. hoe groot zijn die vochtbulten, waar zitten ze. Evt. met foto. Wordt het vocht minder na beweging of juist niet. Loopt je paard onregelmatig of zie je er niets aan?

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:10

Gallen. Dit is meestal een gevolg van overbelasting. Je kan de benen direct na het werk afspuiten met koud water (± 10 minuten). komt veel voor bij oudere paarden. Star heeft het ook. wij spuiten wel altijd af maar hij is ook veel kreupel. als hij er geen last van heeft kan je het negeren. worden z'n benen ook warm en komen er steeds meer gallen zou ik gaan afspuiten en de veearts erbij halen.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 22:16

steffie van der laarse komt volgende week woensdag mijn beide pony's geheel nakijken vraag het gelijk even beide paardjes zijn 11 jaar verder niet kreupel

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:52

ik denk idd ook dat het gewoon gallen zijn, maar als ze gallen hebben wil het helemaal niet zeggen dat ze ook kreupel zijn/ of worden. vaak is het wel als ze wat harder gewerkt hebben maar dat is bij elk paard anders. ik kan het bij mijn paard al voorspellen de dag ervoor wanneer het erger word of weer minder is.
ik zou ze na het lopen lekker afspuiten en goed in en uit stappen.