Paard na bekappen afgekeurd, wanneer weer goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Paard na bekappen afgekeurd, wanneer weer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:16

De eigenaren van het paard dat ik wou kopen, hebben haar 's-ochtend nog voor de keuring laten bekappen. Hun idee was, dat ze er dan zo netjes uitzag, omdat de hoeven zo lang waren.
Natuurlijk liep het paard niet goed en werd de keuring gestaakt. Nu na 3 weken mailen ze me dat hij goed loopt en ze ook voor hun eigen zekerheid het paard willen keuren.
Is het niet lang dat een paard pas na 2,5-3 weken na het bekappen was weer goed loopt op het harde?
Ben een beetje bang, dat het paard toch nog iets anders aan haar benen heeft.

c_alsemgeest

Re: Paard na bekappen afgekeurd, wanneer weer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:26

Hmmm vind het idd wel wat lang... maar als het paard echt na een tijd lan op de hoefen heeft gestaan heel kort word bekapt, kan het weleens wat langer duren voordat hij/zij helemaal rap loopt.
Ik zou het paard iig wel weer laten keuren. Ja
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 13-06-05 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:27

Als ze zelf willen dat het paard gekeurd wordt dan denk ik niet dat er iets zal zijn met de benen van het paard.

IK denk dat ze eerder zo lang gewacht hebben omdat een keuring niet goedkoop is en dan wacht je beter iets langer,anders moeten ze nog eens een keuring betalen.

Wacht gewoon de keuring af en als ze daar goed uitkomt,geen probleem toch?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:31

De vorige keer hebben we niet hoeven te betalen, omdat de keuring niet werd afgemaakt.
Ik heb daarna nog regelmatig contact gehad met de eigenaar en na 1 week liep ze niet goed en na 2 weken beter maar nog niet helemaal.
Ik ben nu nog even aan het nadenken of ik bij de keuring aanwezig wil zijn of niet en wie er betaalt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:04

Als het iets anders is als idd de hoeven, dan zou het er waarschijnlijk op de keuring uitkomen. Geef aan de DA ook aan dat het paard 3 weken terug nog is afgekeurd. Een herstel van 3 weken kan best hoor, zo snel groeien de hoeven van de meeste paarden immers niet.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:04

Ik vind het helemaal niet lang duren. Als er net iets te kort bekapt is dan moet er toch echt eerst weer wat groeien voor het paard beter loopt dat kan wel 4 tot 6 weken duren.

En bang dat er iets met haar is .. ja daarvoor laat je haar toch ook keuren. Als ze nu wordt goedgekeurd is ze nu goed en moet je gewoon zorgen dat je haar door een goede smid laat doen.

Als ze nog niet goedgekeurd wordt koop je haar neem ik aan niet.

En ik zou er zeker bij gaan staan bij de keuring !

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 14:25

fijn, ik krijg steeds meer het gevoel dat het allemaal goed gaat komen. Ik had ondertussen zoveel negatieve reacties gehad, dat ik het niet meer zag zitten. En eigenlijk is het wel mijn ideale paardje.