Nu zit ik erover te denken om er ijzers onder te laten zetten, maar worden de hoeven daar niet nóg slechter van?
Hoor graag ervaringen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ik neem ze bijna elke dag onder handen
smurf schreef:in het begin zal je misschien vaker moeten vijlen, iedere keer als je een stukje ziet dat afgebroken is, even bijwerken, dan scheurt het niet verder.
Zolang het scheurt en afbreekt, is de hoefwand nog steeds te lang, dus kan je nog vijlen
Is het dan wel verstandig om te vijlen? Quellian schreef:smurf schreef:in het begin zal je misschien vaker moeten vijlen, iedere keer als je een stukje ziet dat afgebroken is, even bijwerken, dan scheurt het niet verder.
Zolang het scheurt en afbreekt, is de hoefwand nog steeds te lang, dus kan je nog vijlen
Ja, dat zeg je, maar alleen de wand scheurt. Dat wat daaronder zit (beetje 'draadjes-structuur') blijft dus over...Is het dan wel verstandig om te vijlen?

Sosha schreef:Die van mij gaat volgende week voor ook op een ijzertje hoor..... slijt gewoon te hard (schraapt ook nog al graag). Lijkt net of de hoef helemaal niet groeit, totdat er weer een ijzertje onder zit en dan blijkt dat zijn hoeven meer dan gemiddeld groeien (maar helaas, blijken ze ook meer dan gemiddeld te slijten). Achter heeft hij geen problemen...... tsja, schraapt wat lastiger, denk ik![]()
Ik heb het al een aantal keren zonder geprobeerd..... maar zodra ik ga buiten rijden met hem, slijt ie net iets te veel en gaat hij gevoelig lopen. Als hij van de winter weer lekker aangegroeid is en ik weer minder buiten rij, kunnen de ijzers er weer onderuit.
Alleen als ik op vakantie ben geweest is het nog wel eens mis...