paard is verkouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yellow20

paard is verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 22:35

mijn paard is dus verkouden
en ik vraag me af wat moet ik nu doen??
ik heb haar voor de nacht wel een zomerdek omgedaan
verder eet en drinkt ze prima

marije86

Re: paard is verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:41

euhhhm je hoeft echt geen deken om te doen hoor,komt door het weer,is heel wisselend,mijn merrie is heel vaak verkouden bij dit soort weer komt omdat het niet ecxht warm is niet acht koud maar wel vochtig enzo gaat wel weer over

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 06:40

ik vind die zomerdeken juist wel een goed idee, houd haar uit de tocht, en verder even afwachten, een normale verkoudheid gaat bij een paard na een week weer over, is het dan nog dan kun je de veearts vragen.

ik geef ze vaak wel homeopatische druppels genaamd echinaforce, gewoon voor mensen. 2x per dag 15 druppels op een stukje brood...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:11

Inderdaad goed uit de tocht houden. Dus beter buiten zetten met een deken om, als binnen maar op de tocht. Buiten herstellen ze meestal zo ie zo sneller, omdat ze dan veel frisse lucht binnen krijgen. Dan bij de koudere temperaturen wel even een dekentje erop, kan in ieder geval geen kwaad.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:02

Hmmz, bij mijn paard komt er een waterige vloeistof uit haar neus, voor de rest oogt ze gezond, dus neem aan dat ze ook verkouden is??

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:32

Buiten is goed, met deken zou ik oppassen, jas aan en uit werkt toch niet, het is een virus. Wel oppassen dat je paard niet gaat hoesten of geel/groene snot krijgt, beetje doorzichtig/wit is niet erg. En als hij/zij sloom doet even temperaturen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:15

Waarom concludeer je dat je paard verkouden is ??