Ik vind dit heel moeilijk..Mijn allerliefste Amber krijgt de laatste tijd telkens meer last van haar benen. Wat het precies is, is erg lastig. We wonen op een eiland en de huidige eigenaar heeft er geen geld voor over om haar naar een kliniek te laten gaan voor een onderzoek. Ik kan het nog niet betalen want ik ben nog student.
Het zit zo: Amber is een kruisingmerrie van nu 16 jaar oud. Ze heeft al jaren last van haar rechterachterbeen. Bij tijd en wijle gaat het goed. Hoogstwaarschijnlijk is het artrose.
Sinds vorig jaar zomer is daar een peesblessure aan het rechtervoorbeen bij gekomen. Ze heeft daar nu geen (merkbare) last meer van. Ze heeft een half jaar rust gehad met een schema van stappen op de weg.
Nu is sinds een paar maandjes haar linkerachterbeen aan het spronggewricht erg dik. Het is zo opgezet als een groot ei en er staat veel spanning op.
Ze ligt erg veel in haar weiland..
Maakt verder wel een vrolijke indruk maar zodra ik haar mee neem om te wandelen (tijdje al niet gereden) loopt ze als een natte krant. Ik kijk het nu nog een tijdje aan. De hoefsmid zei me dat ze te zwaar was maar ze is vroeger nog veeeel zwaarder geweest. natuurlijk trok dat een zware wissel op haar gewrichten. Ze staat nu op een magere weide.
Mijn plan is om wanneer ik werk heb haar mee naar een kliniek te nemen en te laten zien uitzoeken wat het is en wat ik eraan kan doen.
Maar als ik zo eens kijk heb ik het idee dat ik te laat ben..Is het wel eerlijk om een paard met zoveel beenprobleempjes te laten leven? Ze wil zo graag werken maar het kan niet meer!
Ik kan echt wel janken.. vind het vreselijk want het het allerliefste paard dat ik ooit tegen ben gekomen..