Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dus het kan volgens mij geen kwaad.. Morris schreef:De hik kan hartritme stoornissen veroorzaken, volgens mijn DA. Dus ik zou niet gaan rijden met een paard wat de hik heeft.

Ibbel schreef:Morris schreef:De hik kan hartritme stoornissen veroorzaken, volgens mijn DA. Dus ik zou niet gaan rijden met een paard wat de hik heeft.
De hik kan geen hartritmestoornissen veroorzaken, de hik is een van de eerste symptomen die optreden als de kalium concentratie in het bloed te laag is. En te laag kalium in het bloed, dát kan hartritmestoornissen veroorzaken.
Te laag K hóeft niet te komen door sterk zweten, hoewel dat wel de meest voorkomende reden is, het kan ook door onvoldoende zouten in het voer, of door een aangeboren opnamestoornis veroorzaakt worden
Kaliumgebrek kan dus de hik veroorzaken, en dat is dus gezien de consequenties ernstig.
Of de hik ook door andere, minder ernstige, oorzaken kan optreden is mij niet bekend.