last van rug of benen,lees ff

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

last van rug of benen,lees ff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 16:43

Mijn paard liep vandaag achter niet goed,hij trapte zelfs als je aan been kam. Leek wel of er iets uit de kom was. Dus da is geweest en die vond dat ie achter niet echt raar liep,denkt wel aan blauwe plek/kneuzing die er zit. Ze vond wel dat ie voor beetje raar liep en last heeft van zijn rug. Een week geleden had ie nog niks aan rug,had ik er ook op gedrukt en reageerde niet,en nu heel heftig. Hij staat wel sinds 3 weken op een andere stal en ze knokken nog wat af in de wei. Zouden die rugklachten denken jullie mogelijk ook daar mee te maken hebben? Ik maak me gelijk weer onwijze zorgen. Heb hem nog masar 3 maanden,klinisch is ie toen goed gekeurd. Ik moet nu 1 week stappen,en 1 week over balkjes longeren,en kijken hoe het dan gaat.

ellepel

Re: last van rug of benen,lees ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:32

ik denk zelf meteen aan een verdraaiing van de rug,bekken of idd benen.
als paarden spelen/vechten maken ze soms hele rare snelle draai bewegingen, ja dan kun je zomaar iets verrekken.

maar kan ook gebeurt zijn als een dier uitglijd in de wei, en daarbij een spier verrekt, of tijdens een dikke bok waarbij de draaien en zo weer wat blesseren...
kan dus heel veel zijn, t is maar net hoe de beweging gaat he?

beterschap!

sammetje

Re: last van rug of benen,lees ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:56

Mijn paard heeft door het ravotten in het weiland een aantal rugwervels weten te verschuiven. Zij is heel actief in het land veel racen, noodstops maken en stoeien met maatjes.

Daarom zijn bij haar enkele weken geleden wervels terug gezet. Nu is ze al wel een stuk beter maar nog niet helemaal top. Binnenkort laat ik haar nogmaals nakijken.