Wie heeft ervaring ermee,dat zijn/haar paard bloedwormen heeft/had? Wat was het ziektebeeld,hoe kwam je erachter,hoe kon de DA het bevestigen dat er inderdaad sprake is van bloedwormen? alvast bedankt en links naar eerdere topics hierover zijn ook welkom!
Ik heb 1 paard wat niet helemaal in conditie is. Niet echt super mager,maar ook niet vet,maar vooral een doffe vacht,wat lange haren. heb al bloedtest laten doen,maar dat was OK,niks bijzonders. Is hier niet nog een andere methode/test voor?? andere vehalen??
Iets met vitamines, ijzers of mineraal tekort misschien?
De DA heeft de test ok verklaard. Ik dacht die testen vrij waterdicht waren. Bloedwormen is echt ENORM besmettelijk dus als het er maar een is lijkt de kans klein dat het wormen zijn (kan natuurlijk maar minder waarschijnlijk)
Voor de zekerheid miscchien een extra kuurtje geven
mijn merrie had wel een buikje maar je zag haar ribben. Ze bleef in haar winterhaar, vacht was dof, en was lui... ze stond ook met een veulen wat nog meer energie van haar nam en ze had een beetje bloedworden
Door een bloedonderzoek hebben wij het vastgesteld bij mijn ruin in de tijd. Je zag niets aan hem, at goed, blinkende vacht, in vorm... Maar heel mager en daarom een bloedonderzoek . Hij heeft spuitjes en pastas gekregen en nu ontworm ik hem met Equest alle 2 maanden max. Geen problemen meer.