glucosamine complex/ glucosamine complex speciaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

glucosamine complex/ glucosamine complex speciaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:27

Mijn 18 jarige haflinger heeft artrose in haar voorbenen. Begin dit jaar is ze behandeld door Steffi van der Laarse en kreeg toen glucosamine complex voorgeschreven, dit heeft goed geholpen! Inmiddels is de pot glucosamine complex op en ik wil een nieuwe bestellen bij de paardendrogist, maar ik zie dat ze ook "glucosamine complex speciaal" hebben, qua ingredienten verschilt het niet zo veel.. het enige is dat er in glucosamine complex ook vitamine C zit en in glucosamine complex speciaal zit ascorbinezuur. Daarnaast hoef je van glucosamine complex speciaal minder te voeren.
Weet iemand wat nou eigenlijk het verschil is? en wat beter is bij artrose klachten? of verschilt dat gewoon per paard?

Billy

Re: glucosamine complex/ glucosamine complex speciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:28

vit C = ascorbinezuur Haha!
Volgens mij is het maar net waar je paard het goed op doet. Gewoon proberen dus Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:32

haha oke Haha! Clown
wat vreemd, dan is er dus helemaal geen verschil tussen beide producten.. de hoeveelheden zijn precies hetzelfde. Ik zal de paardendrogist eens mailen Lachen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:10

Kon je echt een groot verschil merken toen je dat product ging gebruiken? Een van mijn paardjes heeft artrose in haar achterbeen...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 09:40

femskie schreef:
Kon je echt een groot verschil merken toen je dat product ging gebruiken? Een van mijn paardjes heeft artrose in haar achterbeen...

zeker weten Ja
mijn pony had nog weinig klachten toen ik ermee begon, ze liep wel wat stijf en heel af en toe een tikje onregelmatig aan de longeerlijn de eerste paar rondjes. Dit is helemaal verdwenen. Nu de pot op is merk ik ook weer achteruitgang.

Ik heb net de paardendrogist gebeld, het verschil zit hem in de kruiden die bijgevoegd zijn bij glucosamine complex speciaal. Glucosamine complex is vooral gericht op paarden met artrose/stijfheidsklachten en Glucosamine complex speciaal is voor paarden die daarnaast ook pijn hebben.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:56

Ik heb het glucosaminecomplex speciaal via Eric Laarakker voorgeschreven gekregen voor mijn merrie van 19 met versleten voorknietjes. Ik heb per abuis eens een pot "gewoon" glucosaminecomplex besteld en heb hem gebeld om te vragen of dat ook goed was (antwoord was nee Haha! ) en wat het verschil was. De "gewone" is gericht op het stimuleren van de aanmaak van gewrichtsvloeistof. De "speciaal" bevat daarnaast ook ingrediënten die ontstekingsremmend werken.