mijn tuigpaard ruin heeft 2 verschillende voorvoeten:rechtsvoor(als je erop zit) is wat platter dan linksvoor,wel even breed en verschil is nu minimaal.
linksvoor staat hij ook altijd iets door zn knie(net als zn papa:renovo)
nu is het zo dat hij,als ik hem los in de bak had,altijd linksvoor verder uit schoof,rechtsvoor hield hij meer gebogen.
geen tactfouten te zien ofzo,en alleen als hij losliep.
anderhalve week geleden reed ik hem en was hij linksom niet fijn,hangerig in mn hand,struikelde en niet fijn aan mn been.de volgende dag aan de longe was hij niet regelmatig,net alsof hij niet in zn ritme kon komen.paar dagen rust en toen was het weer als vanouds.
rechtsom is btw niets te zien/voelen.
nu na een week is het zo dat ik hem linksom niet lekker op gang krijg als ik hem iets hoger en wat ronder in wil stellen,lang en laag en dan voorwaarts gaat WEL,rechtsom gaat het ook heel goed en heb ik een heel mooi beeld.
heel in het begin dat ik hem had,had hij moeite met buigen(manege-paard geweest) en vooral linksom heeft dat iets langer geduurt.
maar dat was echt alleen het buigen,en nu lijkt het alsof hij niet in zn ritme kan komen,galopeerd steeds aan of gaat hangen en niet aan mn been willen,hoewel hij wel vliegt als ik van stap naar draf wil,en rechtsom doet hij niets "geks".
hij is al een keer op de foto geweest,nog geen 4 mnd geleden,zou het een spieren kwestie kunnen zijn of in zn rug ofzo??