Het doek is gevallen..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Het doek is gevallen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:53

Wij hebben zojuist te horen gekregen dat voor een van onze paarden 'het doek gevallen is'.... Röntgenfoto's en echografie hebben getoond dat de merrie aan een van de voorbenen allerlei woekeringen heeft aan de sesam- en straalbeentjes, er gruis en bindweefselvorming is en vocht in het kootgewricht.
Volgens de DA is het 'einde verhaal ' en kan het paard niet meer bereden worden, moet eigenlijk de wei op en verder niks... Huilen

Het betreft een 8-jarige merrie die voor het overige stralend-gezond is en gek genoeg, ondanks de conclusies van de DA, niet of nauwelijks kreupel loopt.. de kogel is alleen maar verdikt en bij aanraking absoluut niet warm of pijnlijk.

Beslaan heeft, alweer vlgs de DA, met speciaal beslag geen zin. Inspuiten van het gewricht zou alleen maar heel tijdelijk of zelfs helemaal geen soelaas kunnen brengen.

We hebben best vertrouwen in onze DA, maar... willen toch graag weten of er ons nog andere mogelijkheden openstaan. Wie heeft er tips of ervaringen met dit probleem??

Sieltjuh

Re: Het doek is gevallen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:57

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je het niet vertrouwd kan je altijd nog voor een second opinion gaan.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:13

Als je paard nauwelijks kreupel loopt, zou ik in ieder geval toch graag nog een andere dierenarts laten kijken om te weten of er echt niets aan te doen is. Het is ook zo met foto's dat het ene paard met een 2/3 heel kreupel loopt, een ander heeft een 4 en minder klachten. Als ze niet zo heel kreupel is, kan ze misschien toch nog behandeld worden? Wellicht doet speciaal beslag ook iets. Zou in ieder geval de foto's enz. opvragen bij je dierenarts en die dan meenemen naar een andere dierenarts (scheelt weer een hoop kosten).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 14:24

Voor en second opinion gaan we zeker - we hebben de foto's en echo ook op CDrom meegekregen. Zoals de zaak er nu voor staat, mag ze alleen nog maar stappen op zachte bodem.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:34

Geen ervaring, maar ik weet wel dat met homeopatie ook veel te doen is op dat gebied en je zou ook eens kunnen informeren naar de BioScan, daar zijn ook 'kleine wondertjes' mee te verrichten. Hier op Bokt is inmiddels ook wel het één en ander over de BioScan te lezen, ik weet dat Vera hier op Bokt een tijdje werkzaam is geweest met het apparaat en er is dacht ik nog iemand hier, maar weet zo niet meer wie... Als de zoekopdracht het doet is het wel te vinden.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:53

Is het paard aan één zijde verdoofd geweest, om te zien of ze aan het andere been ook kreupel loopt ?
Dat moet dus aan beide benen gebeurd zijn geweest.
( hoefkatrol en atrose komt namelijk vaker aan beide benen voor, dus ben benieuwd of dat bekeken is )

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:04

Ik kan de DAP Visdonk in Roosendaal aanraden, ze werken samen met hoofcare dus speciaal beslag is dan ook geen probleem.
Ik vind het nogal wat om een 8 jarig paard, nauwelijks kreupel, af te schrijven op rontgenfoto's.
veel sterkte.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:17

zo ie zo een second opinion aanvragen.
Eventueel kan je Eric Laarakkers er ook eens bij halen. Hij kan ook goede wonderen verrichten bij paarden.

Wij hadden een paardje op stal, die kon zowat niet meer lopen, dacht echt dat dat voorbij was. Ze zijn bij Eric geweest en nu rijdt ze er weer op.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:32

Ik zou ook zeker een second opinion laten doen. Iemand van onze stal heeft een paard met hoefkatrol in zeer ernstige vorm. De da had hem zo goed als afgeschreven. Het paard heeft nu speciaal beslag en loopt (wel recreatief) met alles mee en heeft nergens last van.