Vanmorgen wilde ze niet uit haar stal komen om op de wei te gaan. Uiteindelijk toch gelukt, maar ik heb haar daarna geprobeerd terug te halen, zodat ik haar in de buitenbak kon zetten. Ze stond vrij ver in de wei, dus eerst verzette ze geen stap. Ook deels koppigheid, want het is wel een klein duiveltje.
Ze ontlastte ook iedere keer haar voorbenen. Ging constant verstaan enzo. Ze had gewoon erge pijn. Vervolgens heb ik de weides opengezet, want ik was klaar met mesten en dan kunnen ze zelf weten welke wei ze opgaan. Hierdoor heb ik haar in de buitenbak kunnen zetten. Het is normaal een erg druk beestje, maar nu was ze er ontzettend rustig onder. Met een emmertje water en een stapel nat hooi ben ik weer weggegaan. Ik heb ontzettend veel medelijden met haar. Volgens mij heeft ze het zo moeilijk. Ook is ze erg veel afgevallen. Ze was eerst ontzettend dik (390 kg voor een C pony) en nu nog maar 300 kg. Nog steeds niet de dunste, maar het is wel drastisch minder binnen een paar maanden tijd. Ze is niet echt op een dieet gezet namelijk.
Vanmiddag had ik echt het idee om tegen de eigenaar te zeggen dat hij de dierenarts maar moest bellen voor een spuitje. Maar daar heb ik het lef niet voor. De man heeft er niet zoveel verstand van en het mag hem liever allemaal geen geld kosten, dus ik weet niet of hij dat accepteert als ik dit vertel.
Wat vinden jullie nou fair voor zo'n beestje? Ze is 15 jaar. Wat kan ik die man adviseren?

En zo'n figuur noem je 'stalhouder'?? !!!