Bacht bloesem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beautyke

Bacht bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 12:48

heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van bach bloesem bij paarden?
worden ze er echt rustiger van of is het maar een fabeltje...
zit het ons gewoon allemaal tussen de oren?

Francis

Re: Bacht bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:24

Bij een paard kan het niet tussen de oren zitten...

Ja het werkt, maar je zult het wel op de juiste manier moeten gebruiken... zelf een mixje bedenken loopt vaak op teleurstelling uit omdat je je wel eerst een beetje moet verdiepen in de vershillende remedies/types die er zijn.
De resque is wel een middeltje wat je 'even snel' kunt pakken in geval van stress en spanning. Bij mij en m'n paard werkt het in ieder geval goed.

Meertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:48

Een vriendin van mij doet een studie 'alternatieve diergeneeskunde'. Zij heeft al veel positieve ervaringen hiermee, maar je moet wel weten wat je doet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:54

Mijn zusje gebruikt het ook voor haar ADHD hyperactieve Fjord, en het werkt!! Hij wordt er rustiger van. Ze heeft wel door een deskundige laten vaststellen welke soort ze moest hebben. ( en ook al geloof je alleen maar dat het werkt, dat scheelt ook al, want bij de mens kunnen dingen wel tussen de oren zitten!!)

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:19

Het effect verschilt per paard en mens... De een reageert er sterker op dan de ander. Zelf heb ik er wel baat bij gehad toen mijn paard niets mocht doen ivm een blessure. Hij werd er echt rustiger van.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 14:42

nu hebben we een flesje bachbloesem eerste hulp essence maar daar mijn moeder ook wat meer weet heeft van alternatieve geneeskunde ga ik er straks even langs voor wat meer info....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:02

rescue bedoel je?? werkt prima!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:42

als je maar de juiste geeft dan werkt het zeer goed je moet alleen laten testen welke goed zijn voor je paard, of welke hij nodig heeft.Ik test bach_bloesem altijd via een foto van een paard en dat werkt perfect.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:45

rectificatie: Bach bloesem is niet alleen voor het kalmeren. Er verschillende soorten ingedeeld in karakters en hebben dan ook verschillende werkingen. Maar werken doen ze wel is mijn ervaring

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:35

De werking van Bachbloesem is wereldwijd bekend dus zeker geen fabeltje. Bachbloesems kunnen heel veel mentale problemen weer in balans krijgen.

Pasgeleden een paard behandeld wat niet door de deuropening van zijn stal durfde. Dit speelde al ruim 2 jaar en de eigenaren waren ten einde raad. Na 2 dagen bachbloesems liep het paard weer normaal zijn stal uit!

Het werkt fantastisch bij bijvoorbeeld angst, dominantie, onzekerheid, jaloezie en andere problemen.
Als je meer wilt weten, nodig ik je uit om een kijkje te nemen op mijn site.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 16:10

ik heb nu een boek gekocht bach remedies voor honden en paarden...
hierin worden ook alle types van karakters die bij paarden kunnen bestaan uitgelegd of toch min of meer zodat ze een beetje
herkenbaar worden...
ik ben zeker van plan het eens te gaan proberen maar kzit nu midden in de examens dus kmoet het nog even een weekje laten rusten en dan ga ik der zeker eens verder op in

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:20

Is dat het boek van Margriet Dudok van Heel? Daar zul je heel veel aan hebben.
Bij haar heb ik de opleiding gedaan (3-jarige opleiding op HBO-niveau). Als je vragen hebt, hoor ik het wel.
Tot die tijd: succes!

beautyke

Re: Bach bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 20:11

ja idd is dat boek Haha!
kheb al een paar stukjes gelezen en idd is heel erg interessant