Wie heeft ervaring met SERUM tegen allergieen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Wie heeft ervaring met SERUM tegen allergieen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:14

Mijn paard heeft waarschijnlijk een allergie.
Ik heb nu bloed laten trekken en stuur het op naar Brussel een labo waar ze alles onderzoeken in het immuun systeem voor zo te weten aan wat het paard reakties heeft.
Dit bloedonderzoek is tamelijk duur al maar ik vroeg me af of er mensen waren die erna die serum laten maken hebben en wat de prijs en resultaten was?
Het is een serum dat ze maken en inspuiten bij het paard (persoonlijk) om ze immuun te maken tegen de allergie in kwestie.

ellepel

Re: Wie heeft ervaring met SERUM tegen allergieen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:18

over welk serum heb je t precies?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:21

Het is gemaakt in Brussel in een labo die niets als met imuun systeem werkt. En ze maken de serum vanaf het bloed van het paard.. ze spuiten eigenlijk het product in het paard waar dat hij allergisch voor is..
Meer weet ik niet. Het heeft geen specifieke naam.Is afhankelijk van paard tot paard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:25

klinkt wel heel interresant moet ik zeggen, maar ken t nog niet.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:27

Ja t is naar het schijnt heel duur en mijn DA kende de kansen op slagen niet echt, misschien niet 100% kans maar dacht dat is het proberen waard.
Ik denk dat het iets is dat redelijk nieuw is of zo..
Hij zei me dat dat labo dat maar pas deed en heeft zo een dampig paard verlede week net behandeld met succès...
Hoop doet leven hé

ikke_kellY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:24

hee waar is je paard precies alergish voor alsik vragen mag?
suc6 nog OK dan!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:38

Ik ken 2 paarden waarbij dit gewerkt heeft, 1 met een berkenallergie, de ander was allergisch voor bepaalde grassoorten.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:44

Wij hebben een pony met allergie voor stofmijten en voor bepaalde boomsoorten. (Gebleken uit bloedonderzoek.)

Aangezien hij altijd zijn hoofd, hals, manen, staart... kapotschuurde en wij ten einde raad waren, hebben we het serum besteld en het ingespoten. Eerste twee keren door dierenarts, daarna mocht ik het zelf doen omdat het geen risico's met zich meebrengt (gewoon insulinenaaldje onder de huid schuiven), wat dus al veel dierenartskosten bespaarde. Eerst moet je elke week een spuit zetten, na verloop van tijd om de twee weken en zo afbouwen naar om de maand. We hebben dit ongeveer een jaar volgehouden, en zijn er toen mee gestopt.

Ik moet zeggen: we zien verbetering, maar omdat hij ivm de jeuk nu ook een boettdeken op heeft, weten we niet of het serum echt geholpen heeft of enkel de boettdeken. Die houdt namelijk ook invloeden van buitenaf tegen. Ik wil wel even vermelden dat hij geen last van zomereczeem had (wat we eerst wel dachten natuurlijk), en de deken dus echt voor zijn allergie is.

Als jouw paard ook last heeft van jeuk en daardoor schuurt, is het misschien een goede tip van hem ook onder een eczeemdeken te zetten en minimaal 1 keer per week de risicozones te wassen met eczeemshampoo of paardenshampoo (bij wondjes zelfs met imaverol). Als in de zomer de huid uitdroogt, kan je die insmeren met babymelk, dat was het enige wat bij onze pony hielp en de huid verzachtte.

Ik weet niet meer precies wat de kosten waren van de kuur, mijn vader heeft die indertijd betaald, maar het was geloof ik rond de 500 euro voor het onderzoek en het aanmaken van het startserum, en dan nog eens bijbetalen voor bijbestellingen. Maar dat weet ik niet meer zeker. Als je dat echt wil weten, kan ik mijn vader er wel eens over opbellen, die weet dat vast nog. Je dierenarts kan normaal ook een redelijke schatting geven van de kosten.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:23

Het is in onderzoek, ik weet nog niet van wat hij allergisch is, binnen een paar dagen zal ik het zeker weten...?..

Tof dat te horen Mist!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:28

Dank je Satine !!
Hier is het 'denk ik' maar 1 spuit.
Maar hoe raar, de mijne schuurt ook en ik dacht ook altijd aan zomerexceem ook al wees het bloedonderzoek en zo dat hij GEEN exceem heeft , RAAR
Maar daarvoor verzorg ik hem met TKC en dat helpt 100% oef!
De kosten van de serum enzov wist de DA totaal niet.Bwa ik zien wel Knipoog

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:43

Weet je al wat meer over dat serum? waar kan je dat naar toe sturen? Hoe heet het? Heb je een nummer?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 09:54

Waw dat weet ik niet het is een labo in brussel en heb de overschriving van analyse gedaan maar heb het adres nie opgeschreven..dom van me...
Als ik de resultaten terug krijg zal ik zeker meer info kunnen neerzetten.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:14

Wij hebben hier ook (een heel positieve) ervaring mee.
Een van onze pony's kreeg ernstig last van Astma.
Dat was zo erg, dat ze volledig arbeids ongeschikt was en soms zo benauwd, dat je haar in huis kon horen piepen. Dan raakte ze ook totaal bezweet.
Een ramp dus. Flessen vol Ventipulmin hielpen steeds maar even en niet erg goed. Uit het bloedonderzoek bleek een allergie voor huisstofmijt, de pollen van sommige gazongrassoorten en als voedingsmiddel gerst.
(lekker makkelijk, dat zit in zo goed als ALLE krachtvoer).
Ruim twee jaar geleden zijn we met de therapie begonnen. (Dat was toen nog experimenteel)
Resultaat: geen echte aanvallen meer. (In het begin nog wel kortademig)
Een pony die langzaam maar zeker weer op haar oude ik ging lijken, waarbij de levendigheid en het vuur weer terug kwam in haar ogen.
Een pony die weer wat werken kan.
Idd een dure therapie, maar voor ons elke cent waard.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:44

Ik gebruik het ook tegen zomerexceem. Kun je via Immunopharm in Brussel het bloed laten testen en dan ontwikkelen zij een serum om je paard immuum te maken voor de vliegjes die exceem veroorzaken. Bij mijn paard helpt het goed. Je moet het alleen wel een aantal jaren volhouden voordat het paard echt immuum gaat worden. Ik doe het nu voor het 2e jaar en bij mijn paard is de exceem al heel erg veel verminderd. Ze heeft het ook in een zeer extreme vorm dus dan ga je van alles proberen.

Bij mensen die allergisch zijn voor wespensteken e.d. wordt het ook wel op deze manier gedaan.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:22

Aisie ja dat is het !!! Immunopharm !
Ja heb de mijne voor exceem ook aangeduit..nu ik voor izjn allergie het toch moest doen Knipoog
Ben benieuwd naar de uitslag en resultaten..
IDje wat super zeg !! ik ben blij voor jou!!
De mijne hefet het wel nog niet zo erg maar ja..soms zijn die hoestbuien zo erg hé...