Natuurlijk bekappen en hoefschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridP

Natuurlijk bekappen en hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:41

Ik wil graag mijn mini natuurlijk laten bekappen. Weet iemand een hoefsmid die dat doet? Moet in Friesland zijn.
Afbeelding

Ook ben ik benieuwd naar jullie mening over hoefschoenen.
Voor en nadelen.
Afbeelding

Groetjes Breezergirl

Morrie

Re: Natuurlijk bekappen en hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:53

Als je een bekapper in Friesland zoekt, kijk dan even op www.hoefnatuurlijk.nl, in het menu zie je Lijst met bekappers staan.
Pb anders Pellie even, die heeft een NB-er in Friesland.

Noem zo'n figuur nooit hoefsmid, want zo willen ze niet genoemd worden, een smid smeedt ijzers en dat doet een bekapper absoluut niet Haha!

Ik heb deze hoefschoenen voor mijn koudbloed, maatje 5 de grootste, volgens mij gaan ze niet zo klein dat je ze voor een shet kan gebruiken, maar dan moet je even op de site kijken: www.hoefschoenen.nl en de voeten van je shet opmeten nadat ie op de goede wijze bekapt is.

Ik gebruik de schoenen niet meer, voor gewoon rijden zijn de hoeven nu gezond genoeg en voor mennen wacht ik wel tot ze goed genoeg zijn.....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:02

Ik heb schoenen gehad toen ik ze blootvoets had. Nu bekap ik zelf,natuurlijk bekappen ,zoals we dat nu noemen, onlangs een trektocht afgelegd van 250 kilometer!! En de schoenen hebben we lekker aan de wilgen gehangen!
Ik had overigens Dallmertjes.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:35

inderdaad op hoefnatuurlijk.nl kijken
Daar staan als het goed is ook links voor hoefschoenen.
Ik rij met smitjes, die zijn er voor alle paarden en pony's. Deze worden namelijk speciaal voor je beesie op maat gemaakt!

Groetjes

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:17

ik heb wel een nummer voor je maar herman woont in Bant en da's de NOP. Geen idee of hij in het noorden van Friesland komt maar wie niet waagt, die niet wint Lachen

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 06:55

Heb ookal op www.hoefnatuurlijk.nl gekeken maar daar stond niet iemand die aardig dicht bij mij in de buurt woont. Neem niet aan dat ze kilometers willen reizen. Ik zal Pelle even PBen