Lichtblauw randje om oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marie83

Lichtblauw randje om oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:14

Dag allemaal, afgelopen donderdag morgen vond ik een prachtig kerngezond vosbont merrieveulentje van mn shetlander in de stal. Aangezien het stamboek zegt dat haar naam met een W moet beginnen denk ik aan Whoopi of Winka. Maar even een vraagje: Ze heeft dus een lichtblauw randje om haar oog heen, geen maanoog dus, maar wat is het wel? En weet iemand of dat ze er minder door zou zien? Of trekt dit soms nog bij? Ik heb t idee dat ze prima ziet, maar wil graag t zekere voor t onzekere. Verder vind ik het niet lelijk, het maakt haar wel apart... Groetjes en alvast bedankt M

marie83

Re: Lichtblauw randje om oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:24

Hmm ik heb altijd begrepen dat een maanoog een grijs/blauw oog was waardoor ze minder zien, maar ik heb zojuist een ander topic geopend en daar lijkt t toch wel op. Misschien toch een maanoog dan? maar dat blijft dus en ze zien gewoon prima??

Kyona

Re: Lichtblauw randje om oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:31

Hoe breed is het randje dat lichtblauw is? Vaak zie je een randje van bijv. 1 mm en dat kan geen kwaad. Paarden met maanogen zien trouwens over het algemeen gewoon prima hoor (dan is het hele oog lichtblauw).